کرمانشاه؛

مردم حق دارند بلحاظ معیشت و اشتغال وضعیت مناسبی داشته باشند

وزیر کشور گفت: اقتصاد مقاومتی یک الگوی اقتصادی بومی مناسب برای درمان اقتصاد کشور است که رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تاکید کرده و همه موظف به اجرای آن هستیم.

به گزارشگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوانازکرمانشاه؛عبدالرضا رحمانی فضلی در نشست شورای اداری استان کرمانشاه با رویکرد اقتصاد مقاومتی که عصر امروز(17 فروردین) در استانداری برگزار شد، موضوع اقتصاد و خصوصا تولید و اشتغال را معضل بزرگ کنونی کشور نامید که باید برای آن چاره اندیشی شود. 


وی با بیان اینکه مردم حق دارند بلحاظ معیشت و اشتغال وضعیت مناسبی داشته باشند، گفت: ما بعنوان مدیران نظام وظیفه داریم شرایط را برای اشتغال مردم و بهبود وضعیت معیشت آنان فراهم کنیم.

رحمانی فضلی بر لزوم ایجاد تعادل و توازن در کشور تاکید کرد و با بیان اینکه در یک حالت عدم توازن در کشور به سر می بریم، گفت: وقتی در مناطق مرزی کشور اوضاع اقتصادی نامناسب باشد، مردم مرزدار مهاجرت کرده و مرزها خالی می شود که در آنصورت مجبور می شویم برای حفظ امنیت، نیروهای نظامی را در مرزها مستقر کنیم که هم هزینه های سنگینی دارد و هم امنیتی پایدار شکل نمی گیرد.

وی به وضعیت استان کرمانشاه هم اشاره کرد و گفت: کرمانشاه همه عناصر توسعه از آب و خاک گرفته تا مرز مشترک با عراق و نیروهای انسانی مستعد را در خود دارد، با این وجود از نرخ بیکاری بالای 22 درصدی رنج می برد.

وی افزود: برای رفع مشکلات اقتصادی استان همه باید وارد عرصه شده و تلاش کنند. در کنار این باید از توان هلدینگ های بزرگ اقتصادی نظیر قرارگاه خاتم و بنیاد مستضعفان هم در این استان استفاده کرد.

رحمانی فضلی با انتقاد از عملکرد استان در بحث جذب سرمایه گذرای خارجی، گفت: باید 200 پروژه آماده که مجوزهای آن اخذ شده باشد در استان برای معرفی به سرمایه گذاران وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه تنها با تکیه بر منابع بودجه عمومی و بانکها نمی توان کارها را در استان پیش برد، گفت: باید از محل های مختلف کار تجهیز منابع صورت گیرد و استاندار این استان چند نفر را بعنوان مشاور تامین مالی انتخاب کند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.