اختصاص 27 میلیون تومان به کاشت حلزون ویژه ناشنوایان بهزیستی

از ابتدای امسال 27 میلیون تومان اعتبار برای کاشت و تأمین قطعات کاشت حلزون به معلولان زیرپوشش بهزیستی خراسان جنوبی اختصاص یافت.

اختصاص 27 میلیون تومان به کاشت حلزون ویژه ناشنوایان بهزیستیبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛  رضازاده، معاون امور توانبخشی بهزیستی استان گفت: در این مدت ، یک نفر کاشت حلزون انجام داده است و 9 نفر نیز از قطعات آن استفاده کرده اند.

 وی با بیان اینکه پارسال نیز به 40 ناشنوا در این خصوص خدمات ارائه شده است، افزود: در استان حدود 3 هزار و 500 ناشنوا زیرپوشش بهزیستی وجود دارد که از خدمات توانبخشی برخوردار می شوند.


معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی، از وجود 14 مرکز شبانه روزی مختص معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن در استان خبر داد و گفت: 6 مرکز سالمندان با 135 سالمند، 3 مرکز توانبخشی و نگهداری از معلولان ذهنی با 360 نفرمعلول ذهنی ، 3 مرکز درمانی و توانبخشی بیماران روانی مزمن با 110 نفر بیمار ، یک مرکز معلولان جسمی حرکتی با 12 نفر و یک خانه معلولان ذهنی با 6 نفر در خراسان جنوبی فعالیت می کنند.


رضازاده با بیان این که در این مراکز افراد از خدمات توانبخشی، آموزشی ، اجتماعی ، پزشکی و مراقبت های اولیه پزشکی ، پرستاری و مراقبتی برخوردار می شوند، افزود: طبق مصوبه هیئت وزیران در سال 97، به مراکز شبانه روزی درجه یک، ماهیانه 640 هزار تومان به ازای هر نفر و مراکز درجه 2 ماهیانه 583 هزار تومان به ازای هر نفر یارانه واریز می شود و در صورت ترخیص معلولان و سالمندان به خانه، 180 هزار تومان ماهیانه به خانواده وی برای نگهداری تعلق می گیرد.

منبع :صداوسیما

انتهای پیام/ک

وجود 14 مرکز شبانه روزی مختص معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.