اصفهان؛

برگزاری همایش روز جهانی اوتیسم در کاشان

جشن نوروز و بزرگداشت روز جهانی اتیسم (دوم آوریل) به همت انجمن اتیسم کاشان و دانشجویان خیر در فرهنگسرای مهر کاشان برگزار شد .

مسوول روابط عمومی اداره بهزیستی کاشان، در حاشیه برگزاری این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  گفت : بیش از 72 خانواده دارای بیماران مبتلا به اتیسم، اعضای هیات مدیره و مربیان انجمن اتیسم در کاشان جمعیت هدف این مراسم جشن هستند.

لیلا خیامی پور،افزود :اجرای
 موسیقی، تئاتر ، مسابقه و اهدای هدایای دانشجویان همیار به مبتلایان اتیسم از جمله برنامه های این همایش است.

وی، سخنرانی مریم خیامی پور، مدیر انجمن اتیسم ایران -کاشان در مورد این بیماری، مشکلات ودغدغه های خانواده های این بیماران را و نیاز این خانواده ها به جلسات مشاوره را از دیگر برنامه های این مراسم برشمرد و گفت:معرفي و شناسایی شرایط سخت روحی وروانی نگهداری این بیماران به جامعه و نیازهای های آنها از جمله اهداف این همایش است.
به‌گفته‌وی، خانوادها می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و همکاری با انجمن در روز های زوج ساعت 8 تا 12 به محل دفتر انجمناتیسم ایران -کاشان به آدرس بلوار شهید مفتح کوچه شهید ناجی آبادی ، دفتر انجمن اتیسم کاشان مراجعه کنند .

مسوول روابط عمومی اداره بهزیستی کاشان، در خصوص
 بیماری اتیسم تصریح‌کرد :نوعی اختلال رشدی است که با رفتارهای ارتباطی و کلامی غیرطبیعی مشخص می شود.
خیامی پور، با تاکید بر اینکه علائم این اختلال در سه سال اول زندگی بروز می کند گفت :این بیماری یک معلولیت رشدی دائمی است که بر ارتباط یک نفر با افراد پیرامون خود تاثیر می گذارد.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.