مشهد؛

برگزاری مسابقه ادبی «تا سیمرغ» درنیشابور

پانزدهمین دوره مسابقه بزرگ ادبی روز ملی عطاربا عنوان «تا سیمرغ» در نیشابور برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ،سید جواد قوامی نژاد، معاون مدیرکل ومدیر آموزش و پرورش نیشابور گفت:: آموزش و پرورش نیشابور برای پانزدهمین سال پیاپی همزمان با ۲۵ فروردین سالروز ملی بزرگداشت عطار نیشابوری مسابقه بزرگ ادبی روز ملی عطاربا عنوان «تا سیمرغ» راباهدف اهمیت دادن به جایگاه شعر و ادب و فرهنگ و هنر توسط آموزش و پرورش نیشابور ومناطق برگزارکرد که از سال آینده بصورت استانی برگزارخواهدشد.
وی افزود: این مسابقات در دوره دوم متوسطه در چهار پایه اول، دوم، سوم و چهارم ازکتاب منطق الطیرعطار نیشابوری با حضور ۳۶۰ نفر درقالب ۱۲۰ تیم سه نفره در مرحله اول برگزار گردید که ۳۸ تیم دانش آموز دختر و پسر به مرحله دوم راه یافتند که در مرحله نهایی به برگزار وبرگزیدگان مشخص خواهند شد.
عضو ستاد بزرگداشت روزملی عطار نیشابوری گفت:: وقتی مقام معظم رهبری به فرهنگ اهمیت داده و شعر را "ثروت ملی" می‌داند؛ اشاره به این است که این ثروت عظیم و سرمایه ملی، پشتوانه تاریخی و فرهنگی ماست و باید از آن محافظت شده ودر راستای اعتلای آن اقداماتی انجام داد وشعر اولین و والاترین هنر ایرانی است که ریشه در تاریخ و فرهنگ ایران دارد و در میان همه ایرانیان جایگاه ویژه‌ای دارد.
قوامی نژاد افزود:ما درپی آن هستیم که به جایگاه رفیع هنر شعر و ادب اهمیت بدهیم و از این هنر خدادادی در راستای رسیدن به اهداف عالی انسانی و فرهنگی استفاده کنیم.
معاون مدیرکل ومدیر آموزش و پرورش نیشابورگفت: همچنین از برگزیدگان نهایی مسابقه بزرگ ادبی روز ملی عطاربا عنوان «تا سیمرغ» که توسط آموزش و پرورش نیشابور در بین کلیه دانش آموزان دوره دوم متوسطه این شهر ستان ومناطق برگزارگردیده باحضور مسوولین تجلیل خواهد شد.
همه ساله در ۲۵ فروردین که در تقویم ملی کشور به نام روز ملی شیخ فرید الدین محمد عطار نیشابوری نامگذاری شده است، همایش بزرگداشت در نیشابور و دیگر نقاط ایران و جهان برگزار می‌گردد.
انتهای پیام// ز.‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار