مشهد؛

دانشگاه فرهنگیان باید به مرکز مطالعات استراتژیک نظام تعلیم و تربیت تبدیل شود

دانشگاه فرهنگیان باید به کانون و مرکز مطالعات استراتژیک نظام تعلیم و تربیت تبدیل شود به گونه ای که مورد استنادات علمی و مراجعات پژوهشی و الهام بخش سایر مراکز دانشگاهی در حوزه تعلیم و تربیت شود.

دانشگاه فرهنگیان باید به مرکز مطالعات استراتژیک نظام تعلیم و تربیت تبدیل شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد، مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان، روسا و معاونین پردیس های شهید هاشمی نژاد، شهید بهشتی و ثامن الحجج مشهد، با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی دیدارکردند.
سید جواد حسینی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در دیدار با مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان، روسا و معاونین پردیس های شهید هاشمی نژاد، شهید بهشتی و ثامن الحجج مشهد گفت: یکی از ضرورت های دانشگاه فرهنگیان وجود نظام جامع برنامه ریزی است که در این زمینه در دانشگاه حرکت های ارزنده ای صورت گرفته است و تدوین نظام برنامه ریزی راهبردی باید از اولویت های کاری  دانشگاه فرهنگیان باشد.
وی با تاکید بر اینکه  هر نوع فعالیت آموزشی یا تدریس باید منجر به یادگیری شود، گفت: هدف هر نظام آموزشی، ارتقای یادگیری فراگیران است و ازعوامل اصلی که در طراحی و تنظیم نظام آموزشی به میزان قابل توجهی باید مد نظر قرار گیرد، پیش بینی راهبردهای آموزشی و یادگیری معنی دار است و دانشگاه فرهنگیان می تواند با ایجاد دبیرخانه دائمی فرایند های یاددهی و یادگیری  به ارتقای فرایند آموزش کمک شایانی کند.
عضو هیات امنای دانشگاه فرهنگیان استان در ادامه افزود: ایجاد مدارس تجربی توسط دانشگاه فرهنگیان می تواند منجر به تعامل بیشتر دانشگاه فرهنگیان با آموزش و پرورش در راستای پرورش نیروی انسانی کارآمد شود.
حسینی اساتید و مدرسین دانشگاه فرهنگیان را رکن اصلی آموزش دانست و گفت: افزایش انگیزه و علاقه مندی مدرسین و ایجاد محیط با نشاط علمی برای آنان موجب همگرایی، تعلق خاطر و هویت بخشی آنان در دانشگاه می شود.
 وی با تاکید بر اینکه اجرای سند تحول بنیادین مهمترین  برنامه آموزش وپرورش است، گفت: دانشگاه فرهنگیان می تواند در راستای همسو نمودن دستگاه های اجرایی برای تحقق اهداف تعلیم و تربیت و اجرایی نمودن سند تحول بنیادین به آموزش و پرورش کمک شایانی کند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: برگزاری نشست های مختلف علمی و پژوهشی در دانشگاه می تواند به ایجاد انگیزه و ارتقای علمی دانشجویان منجر شود و دانشگاه فرهنگیان باید در راستای پژوهش محور شدن دانشجویان و اساتید، پیرامون نظام تعلیم و تربیت قدم بردارد.
وی بر تعامل نظام مند دانشگاه فرهنگیان با آموزش و پرورش تاکید کرد و افزود: برگزاری نشست های موضوعی و تخصصی اساتید دانشگاه فرهنگیان با مدیران آموزش و پرورش می تواند منجر به تعامل نظام مند و ارتقای کیفیت آموزش شود.
انتهای پیام// م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار