مشهد؛

رشد ۴۰ درصدی بازدید از موزه‌ها و مجموعه‌های تاریخی خراسان رضوی در نوروز ۹۶

در ایام نوروز سه میلیون و ۱۶۳ هزار و ۴۱۸ نفر از مجموعه‌های فرهنگی و تاریخی استان بازدید کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ،حسین زارع صفت مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: از ۲۵ اسفند تا ۱۳ فروردین، ورود ۱۲ میلیون و ۴۱۹ هزار و ۵۷۷ نفر زائر به استان ثبت شد که از این تعداد سه میلیون و ۱۶۳ هزار و ۴۱۸ نفر از مجموعه‌های فرهنگی و تاریخی استان بازدید کردند.
وی افزود: یک میلیون و ۴۲۸ هزار و ۴۰۳ نفر از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی، یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۷۱۹ نفر از جاذبه‌های طبیعی و ۵۸۲ هزار و ۲۹۶ نفر از جاذبه‌های دست ساز بازدید کرده اند.
مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت:آرامگاه فردوسی و هارونیه در ایام نوروز میزبان ۷۶ هزار بازدید کننده بوده است و ۲۰ هزار و ۳۰۰ نفر نیز از مجموعه فرهنگی تاریخی آرامگاه نادری بازدید کردند.
وی افزود: آرامگاه عطار و خیام در نیشابور که از مجموعه‌های فرهنگی پربازدید استان به شمار می‌رود، نوروز امسال میزبان ۵۶ هزار و ۸۱۰ نفر بود که نسبت به سال گذشته ۴ / ۸ درصد افزایش داشت.
زارع صفت گفت:در ایام نوروز ۳ هزار و ۸۸۸ نفراز موزه بزرگ خراسان واقع در بوستان کوهسنگی بازدید  کردند و در سطح استان خراسان رضوی نیز ۱۳ هزار و ۵۶۲ نفر از موزه‌ها و مکان‌های تاریخی مانند خانه ملک، موزه ویرانی برج رادکان و موزه مردم شناسی چناران و موزه هایشهرستان‌های قوچان، درگز، سرخس، فریمان، تربت حیدریه، سبزوار، گناباد، خواف، تربت جام و تایباد بازدید کردند و این امار‌ها نشان می‌دهد امسال در بازدید از موزه‌ها و مجوعه‌های تاریخی استان نسبت به سال گذشته نزدیک به ۴۰ درصد رشد داشتیم.
انتهای پیام// ز.‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار