مشهد؛

زلزله‌ای شدیدخراسان رضوی را لرزاند/یک فوتی و 34مصدوم/ تعطیلی مدارس 4 شهرستان

زلزله ای شدید به بزرگی 6 ریشتر برخی از شهرهای خراسان رضوی را لرزاند وموجب وحشت مردم در برخی از شهرهای خراسان رضوی و تعطیلی مدارس مشهد،فریمان،سرخس،تربت جام و کلات شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ،این زلزله 10:39 دقیقه حوالی سفيد سنگ روی داد و شهرهای مشهد ،نیشابور،کلات ،صالح آباد،،تربت جام،را لرزاند موجب وحشت مردم شد.
زلزله‌ای شدیدخراسان رضوی را لرزاند/یک فوتی و چهار مصدوم/ تعطیلی مدارس فریمان

ساعت ۱۰:۴۹ دقیقه هم زمین‌لرزه‌ای دیگر به قدرت ۴.۷ ریشتر در مشهد به وقوع پیوست .

بر اساس گزارش‌ها تلفن، موبایل و وسایل ارتباطی در برخی مناطق زلزله‌زده مشهد و دیگر شهرهای خراسان رضوی قطع شده است.

پس از زمین‌لرزه ۶ ریشتری در مشهد 16 پس لرزه هم ثبت شده است.

مردم با وقوع این پس لرزه ها وحشت‌زده به خیابان‌ها آمده‌اندودر خیابانها به سر می برند.

زلزله‌ای شدیدخراسان رضوی را لرزاند/یک فوتی و چهار مصدوم/ تعطیلی مدارس فریمان

شاهین فتحی معاون عملیات امداد و نجات هلال احمر از اعلام آماده باش به تمام نیروهای امدادی کشور در پی زلزله مشهدخبر داد.

وی گفت:نزدیک ترین تیم های ارزیاب به محل حادثه اعزام شد.

معاون عملیات امداد و نجات هلال احمرگفت: تیم های ارزیاب امداد و نجات هلال احمر خراسان رضوی در حال ارزیابی و بررسی منطقه زلزله زده و خرابی های احتمالی هستند.

یک فوتی و 34مصدوم در زلزله خراسان رضوی

شاهین فتحی افزود:تاکنون یک فوتی و 34 مصدوم در زلزله خراسان رضوی گزارش شده است.


آماده باش 48 ایستگاه آتش نشانی مشهد

بدنبال وقوع زلزله در مشهد ، ماموران ۴۸ ایستگاه آتش نشانی این کلانشهر به حالت آماده باش درآمدند و کلیه خودروهای عملیاتی به دستور معاونت عملیات این سازمان از آشیانه خارج و در حالت استند بای قرار گرفتند.

آتشپاد دوم " مهدی رضایی" معاون عملیات آتش نشانی مشهد همزمان با وقوع زلزله ای که دقایقی قبل مشهد را لرزاندگفت: بیش از 400 آتش نشان در 48 ایستگاه آتش نشانی این کلانشهر به حالت آماده باش درآمدند .

وی بابیان اینکه کلیه خودروهای عملیاتی از آشیانه خارج و در حالت استند بای قرار گرفتند ، در خصوص میزان خسارت وقوع این زلزله گفت : تنها حادثه ای که تا هم اکنون به مرکز فرماندهی اتش نشانی مشهد اعلام شده است ، تخریب مختصر یک کوره آجر پزی واقع در انتهای بلوار مفتح می باشد ، که در همین لحظه ماموران این سازمان در محل حادثه حضور دارند .

تعطیلی مدارس فریمان

راستای پیشگیری از خطرات احتمالی کلیه مدارس فریمان در شیفت عصرتعطیل شد.

باتوجه به وقوع زلزله و در راستای پیشگیری از خطرات احتمالی بنا به تصمیم فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان فریمان، کلیه مدارس این شهرستان در شیفت عصر روز چهارشنبه ۱۶ فروردین ۹۶ تعطیل شده است.

همچنین دانشگاهها و مدارس کلیه مقاطع در شهرستانهای ،مشهد،سرخس،تربت جام و کلات تعطیل شد.

اعزام تیم‌های امداد هوایی و واکنش سریع به مناطق زلزله زده مشهد
 سید مجتبی احمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در گفتگو با رسانه‌ها با اشاره به به وقوع زلزله ۶ ریشتری در سفیدسنگ بیان کرد: تیم‌های ارزیاب هلال احمر فریمان، سرخس و تربت جام به منطقه اعزام شدند. وی ادامه داد: مقرر شده که با توجه به مختصات و موقعیت آسیب‌های احتمالی را به مرکز هلال احمر منتقل کنند.
وی همچنین از اعزام تیم‌های امداد هوایی و واکنش سریع به منطقه خبر داد وافزود: منتظر اعلام نتایج تیم‌های ارزیاب هستیم تا خسارات احتمالی را ارائه دهیم.
احمدی با اشاره به اینکه چندین پس لرزه گزارش شده است گفت: پس از اینکه تیم‌های ارزیاب اطلاعات را منتقل کنند تیم‌های اواربرداری و اسکان و تغذیه در منطقه مستقر خواهند شد.


این خبر به روز رسانی می شود..

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.