مشهد؛

لزوم مدیریت عالمانه و فنی در مقابله با بحران های سطح استان

با حضور استاندار خراسان رضوی جلسه ی شورای هماهنگی مدیریت بحران استان برگزار شد.

لزوم مدیریت عالمانه و فنی در مقابله با بحران های سطح استانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی گفت: عملکرد ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، راه آهن و فرودگاه های استان قابل تقدیر است و به مفهوم واقعی تلاش خود را در خدمت رسانی به زائران و مسافران انجام دادند.
وی افزود: مشکل فرودگاه مشهد در بارش اخیر به دلیل عمکلرد نامناسب برخی شرکت های هواپیمایی و نیز ضعف و کمبود برخی تجهیزات فرودگاهی که در کل کشور هم وجود دارد رخ داد که موجب بروز مشکل در خدمت رسانی به زائران و  مسافران شد.
استاندار خراسان رضوی گفت: همه ی بخش های مربوطه، تلاش خود را برای باز نگه داشتن سیستم های حمل و نقلی مشهد و استان انجام دادند.
رشیدیان با بیان این که باید تمایزی بین اداره کل فرودگاه ها و شرکت های هواپیمایی قائل شد، افزود: برخی افراد در این گونه مواقع صرفا مدیریت ترمینال را می شناسند این در حالی است که مدیریت ترمینال تنها وظایف ترمینال داری را انجام می دهد.
وی به تلاش های خوب انجام شده از سوی فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد و حفظ ایمنی مردم و پروازها به عنوان یک اولویت اشاره کرد و گفت: در هر صورت حق با مردم است و باید همین اصل مبنای عمل باشد.
استاندار خراسان رضوی افزود: در سایر بخش ها هم حضور دلسوزانه و در صحنه ی همه دستگاه های خدمات رسان و بحران مدار از شهرداری مشهد تا راهداری و حمل و نقل جاده ای، ارتش و سپاه، جای قدردانی دارد.
رشیدیان افزود: در عین حال باید عملکردها ارتقا و بهبود یابد و در این راستا دستگاه ها گزارش عملکردی خود را در کنار نقاط قوت و ضعف در سه روز آینده ارائه دهند و چک لیست های عملیاتی برای بحران های سه گانه سیل ، زلزله و کولاک و یخ بندان هم تهیه و ارائه شود.
وی گفت: در بحث سدها و بندهای خاکی هم شرکت آب منطقه ای استان با همکاری جهاد کشاورزی وضعیت بندهای خسارت دیده را بررسی کرده و اقدامات اصلاحی و ترمیمی را سریع تر انجام دهند.
استاندار خراسان رضوی افزود: برای شرایط مشابه بحران اخیر باید گروه های علمی و فنی برای مدیریت تخصصی در ستاد مرکزی مدیریت بحران فعال بوده به گونه ای که پشتیبانی عملی و فنی را انجام داده و ستادهای حاضر در صحنه هم بتوانند در سایه این پشتیبانی ها، عملکرد مطلوب تری از خود ارائه دهند.
رشیدیان با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی برای زمان های بحران افزود: به منظور تامین تجهیزات مورد نیاز در شرایط اضطراری باید تشکیل بانک اطلاعات امکانات و تجهیزات مورد نیاز در استان نیز مورد توجه قرار گیرد.
انتهای پیام// م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار