خروج گازپروم روسیه از انگلیس به دنبال آغاز برکسیت

به دنبال آغاز روند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، شرکت روسی گازپروم تصمیم به انتقال فعالیت‌های تجاری خود از انگلیس به مقصد دیگر کشورهای اروپایی گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛ شبکه تلویزیونی یورونیوز گزارش داد: یک روز پس از آغاز روند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، مسئولان شرکت گاز روسیه «گازپروم» اعلام کردند در نظر دارند فعالیت های تجاری خود در لندن را به خارج از کشور انگلیس انتقال دهند.

شرکت روسی گازپروم که فعالیت های تجاری اش را در سال هزار و نهصد و نود و نه میلادی در لندن، پایتخت انگلیس، آغاز کرده است و دفترش در این شهر، به عنوان جایگاه اصلی این شرکت در اروپا محسوب می شود، کلیه عملیات سرمایه گذاری و نقل و انتقال سهام خود را از بازار بورس لندن خارج و به نقطه ای دیگر در اروپا انتقال می دهد. 

مسئولان این شرکت روسی دلیل تصمیم خود را بیم و تردید ناشی از تبعات احتمالی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و از دست دادن دسترسی به بازار اروپا عنوان کرده اند. اقدام شرکت گاز روسیه، به عنوان بزرگترین تولید کننده گاز و نفت در جهان، مبنی بر ترک خاک انگلیس، سبب آن شده است که، لیست شرکت های روسی که از زمان آغاز تحریم ها بر ضد روسیه، خاک انگلیس را ترک می کنند، طولانی تر شود.

شرکت های روسی، در طول سنوات گذشته و پس از اعمال تحریم های اروپایی، اقدام به ترک لندن کرده اند. این اقدام شرکت های روسیه ای در پی آغاز تحریم های اروپایی و به دنبال دعوت کرملین از اشخاص و شرکت های تجاری این کشور برای بازگشت به روسیه صورت گرفته است.

دفتر مرکزی شرکت گازپروم در اروپا، در لندن مستقر است و این انتقال شامل جابجایی کارگزاری در بازار بورس و بازاریابی از لندن به دیگر شهرهای اروپایی است. هنوز در زمینه اعلام نام شهر مورد نظر، اطلاعاتی منتشر نشده است. بانک «جی پی مورگان» نیز اعلام کرد، در پی آغاز خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، قسمتی از فعالیت ها و نیروی کار خود را از لندن به دوبلین و یا نقاط دیگر اروپا انتقال می دهد.

رالف ویتزلر، کارشناس امور اقتصادی و مالی از فرانکفورت درباره انتقال فعالیت های بانک ها و شرکت ها می گوید: « تغییر محل فعالیت های بانکی، به ویژه برای بانک های آمریکایی و بانک های بزرگ سوئیسی که فعالیت های کارگزاری در بازار بورس هم دارند، بسیار پر اهمیت است. روند انتقال  فعالیت ها برای بانک های تجاری و بازرگانی از پیچیدگی کمتری برخوردار است و روند تغییر مکان فعالیت های مربوط به مدیریت سهام این نهادها سریع خواهد بود. بیشترین فشار ناشی از انتقال فعالیت ها، بر روی بانک های بزرگ سرمایه گذاری است.»

همچنین مسئولان شرکت «لویدز لندن» نیز اعلام کردند در پی آغاز روند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، تصمیم به تاسیس دفتر مرکزی ارائه دهنده خدمات مالی و بیمه ای در بروکسل گرفته اند. این تصمیم یک روز پس از اعلام رسمی آغاز روند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، گرفته شده است.

لویدز لندن نیز علت اتخاذ چنین تصمیمی را تردید این نهاد نسبت به تبعات برکسیت اعلام کرده است. یازده درصد درآمد شرکت لویدز لندن، به عنوان کارگزار بیمه، مربوط به حضور این شرکت در بازار اتحادیه اروپا و فعالیت های اش در این اتحادیه و ارائه خدمات بیمه، مبادلات اوراق قرضه و مدیریت ریسک است. شرکت لویدز لندن دارای دو هزار و پانصد شعبه در سراسر جهان است و دفتر مرکزی آن در لندن واقع شده است.

از سوی دیگر، مقامات اتحادیه اروپایی نیز اعلام کرده اند پس از برکسیت برای فعالیت شرکت‌های هواپیمایی انگلیسی از جمله رایان ایر و یا ایزی جت، در اتحادیه اروپا استثنا قائل نخواهند شد و بدین ترتیب شرکت های هواپیمایی ایزی جت، رایان ایر و بریتیش ایرویز برای ادامه پروازهای خود در اتحادیه اروپا مجبور خواهند بود تغییراتی در محل و مرکز اصلی فعالیت های خود به وجود آورند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار