اردبیل؛

پلمب 29 مرکز غیربهداشتی در قالب طرح سلامت نوروزی در اردبیل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: در قالب طرح سلامت نوروزی که از ۲۵ اسفندماه سال گذشته آغاز شده ۲۹ مرکز غیربهداشتی و فاقد صلاحیت در اردبیل پلمب شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، قدرت اخوان اکبری در جلسه بررسی اجرای طرح سلامت نوروزی در اردبیل اظهار کرد: طرح سلامت نوروزی از 25 اسفندماه سال گذشته در سطح استان اردبیل آغاز و تا به امروز ادامه داشته تا با نظارتهای لازم از برخی تخلفات در حوزه سلامت و امنیت غذایی مردم جلوگیری شود.

وی با اشاره به ساماندهی 12 اکیپ نظارتی و 11 اکیپ بازرسی در قالب این طرح بیان کرد: با فعالیت این اکیپها و بازرسی و کنترل مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، رستورانها، سرویسهای بهداشتی، مراکز اسکان گردشگران و پمپ بنزینها، 8 هزار و 546 مکان به تعداد 16 هزار و 797 مورد بازرسی مورد نظارت قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیلاز انجام 143 بازدید مشترک با سایر دستگاه‌های نظارت و بازرسی در ایام نوروز در سطح استان خبر داد و افزود: 125 بازرس بهداشت مشغول ارائه خدمات در سطح استان اردبیل بوده‌ و بر فعالیتهای مراکز ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نظارت و بازرسی داشته‌اند.

اخوان اکبری با اشاره به ارزیابی سلامت مواد غذایی و انجام یکهزار و 384 مورد نمونه‌برداری از مواد غذایی سنتی و صنعتی در استان تصریح کرد: در این مدت بیش از 900 مورد نمونه‌برداری از آب آشامیدنی نیز انجام شده که سلامت 99 درصد از این نمونه‌ها تائید شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.