کرمانشاه؛

حواسمان به فرزندان گوشه گیر باشد

کارشناس ارشد علوم تربیتی از خانواده‌ها خواست تا حواسشان به ساکت بودن و گوشه‌گیری فرزندانشان باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ جهانگیر مرادی با اشاره به اینکه اوتیسم تا قبل از سن سه سالگی قابل تشخیص نیست، اظهار کرد: بعد از این سن تشخیص این اختلال توسط روانشناسان و روانشناسان انجام می‌گیرد.
 مرادی با تاکید بر اینکه شناخت اختلال اوتیسم به  بررسی‌های کامل نیاز دارد، افزود: عدم شناخت کودکان مبتلا به اختلال اوتیسم می تواند آسیب‌های زیادی مثل افت شدید تحصیلی را در این کودکان به دنبال داشته باشد.
این کارشناس ارشد علوم تربیتی  با اشاره به اینکه کنترل و نظارت بر مبتلایان به اوتیسم می‌تواند در تعلیم و تربیت آنها نقش مهمی داشته باشد، افزود: گاهی مبتلایان به اختلال اوتیسم به راحتی قادر به تحصیل حتی تا مقطع دیپلم هستند و اگر شرایط آنها درک شود می توانند قادر به یادگیری و انجام امور خود باشند.
وی با اشاره به اینکه  اگر اختلال اوتیسم در کودکان زود شناسایی شود بهتر کنترل خواهد شد، تاکید کرد: تشخیص زودهنگام اوتیسم می‌تواند در پیشگیری از رفتارهای خطرناک که امکان دارد از آنها سر بزند، موثر باشد.
مرادی ساکت بودن و گوشه‌گیری را از علائم اوتیسم در کودکان عنوان و تصریح کرد: چون کودکان اوتیسمی در ارتباطات اجتماعی ضعیف هستند
اغلب ساکت بوده و گاه مورد تشویق خانواده‌ها نیز قرار می‌گیرند، این در حالیست که این ساکت بودن و گوشه‌گیری نشانه‌های خوبی برای تشخیص زودهنگام اوتیسم هستند.
وی با بیان اینکه گاهی ساکتی نشانه وجود مشکلات مغزی است و نباید با آرام بودن کودک اشتباه گرفته شود، اظهار کرد: بعد از تشخیص اوتیسم باید
کودکان را در جمع قرار داده و آنها را تشویق به صحبت کردن و برقراری ارتباط با دیگران کرد.
این کارشناس ارشد علوم تربیتی  تاکید کرد: مبتلایان به اختلال اوتیسم ارتباطات اجتماعی بسیار ضعیفی داشته و قادر به ارتباط کلامی نیستند.
وی در ادامه با اشاره به احتمال ژنتیکی بودن اوتیسم، افزود: خانواده‌هایی که در گذشته افراد مبتلا به اوتیسم داشته‌اند احتمال ابتلای فرزندانشان به این اختلال بیشتر است. هرچند تاکنون تشخیص این اختلال با آزمایش ژنتیک امکانپذیر نبوده است.
مرادی با تاکید بر اینکه اوتیسم درمان قطعی ندارد، افزود: با این وجود کنترل این اختلال امکان‌پذیر است و در صورت عدم کنترل فرد توان برقراری روابط اجتماعی و انجام کارهای شخصی خود را نخواهد داشت.
 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار