مقامات ارشد دولت ترامپ و مخمصه ارتباط با روسیه

بر اساس نظرسنجی که آسوشیتدپرس و یک مرکز تحقیقاتی انجام داده‌اند اکثریت آمریکایی‌ها خواستار تحقیقات درباره ارتباط تیم تبلیغاتی دونالد ترامپ با دولت روسیه هستند.

مقامات ارشد دولت ترامپ و مخمصه ارتباط با روسیه
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، در شرایطی که افشای ارتباطات بین برخی مقامات آمریکایی با روسیه باعث کناره گیری یکی از مقامات ارشد دولت ترامپ و بازجویی از برخی دیگر از آنها شده است بیشتر آمریکایی ها می گویند درباره تماس های تیم تبلیغاتی ترامپ با دولت روسیه تا حدی نگران هستند. کمتر از پنجاه درصد نیز می گویند نگرانی آنها در این زمینه زیادی است. 

بیش از سه چهارم دموکرات ها خواستار تحقیقات مستقل درباره روابط ترامپ با روسیه هستند و این رقم در میان جمهوری خواهان تنها 25 درصد است. به صورت کلی 52 درصد آمریکایی ها از این تحقیقات حمایت می کنند و 23 درصد نیز با آن مخالفند. 22 درصد نیز گفتند از این تحقیقات نه حمایت می کنند و نه مخالفتی با آن دارند. 

پرسش ها درباره روابط احتمالی افراد نزدیک به ترامپ با مقامات روسی گرفتاری هایی برای کاخ سفید ایجاد کرده است. 

از ماه ژوئیه تاکنون اداره تحقیقات فدرال آمریکا در حال بررسی اطلاعاتی درباره مداخله روسیه در انتخابات و هماهنگی احتمالی روس ها با افراد نزدیک به ترامپ بوده است. کمیته های اطلاعاتی مجالس سنا و نمایندگان نیز که تحت کنترل جمهوری خواهان است در حال تحقیق درباره این موضوع هستند. برخی از اعضای ارشد حزب دموکرات نیز خواستار تحقیقات مستقلی شده و گفته اند تحقیقات کنونی کنگره به ویژه تحقیقات مجلس نمایندگان به سبب مداخله سیاسی از طرف کاخ سفید اعتبار خود را از دست داده است. 

 گرفتاری نزدیکان  ترامپ!      
چندین نفر از نزدیکان ترامپ در این مسئله گرفتار شده اند. مایکل فلین، مشاور امنیت ملی سابق ترامپ بعد از اینکه به مایک پنس، معاون اول رئیس جمهور درباره گفتگوهای خود با سفیر روسیه در آمریکا دروغ گفت مجبور به کناره گیری شد. جف سشنز، دادستان کل نیز بعد از اینکه ملاقات خود را با شخص سفیر روسیه مخفی نگه داشت مجبور شد خود را از روند تحقیقات خارج کند. جارد کوشنر، داماد ترامپ و مشاور ارشد کاخ سفید نیز از آمادگی خود برای ارائه شهادت در جمع بازرسان مجلس کنگره خبر داده است. 

ارتباطات پل مانافورت، مدیر سابق تیم تبلیغاتی ترامپ نیز بخشی از تحقیقات کنگره به شمار می رود. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار