مُهر تایید جاسوسان انگلیسی بر وجود ارتباط میان تیم ترامپ و روسیه

بر اساس یک گزارش، جاسوسان انگلیسی در اواخر سال 2015 متوجه وجود ارتباط میان اعضای تیم انتخاباتی رئیس‌جمهور کنونی آمریکا با مقامات روسیه شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ ایندیپندنت نوشت مدارک و شواهد موجود نشان می‌دهد نهادهای اطلاعاتی انگلیس و اروپا نخستین سازمان‌هایی بودند که به وجود ارتباط میان اعضای تیم "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا، با مقامات روسیه پی برده بودند. این مدارک اکنون در اختیار تیم‌های بازرسی در آمریکا قرار گرفته است.

جاسوسان انگلیسی در اواخر سال 2015 متوجه وجود ارتباط میان اعضای تیم انتخاباتی "دونالد ترامپ" با مقامات روسیه شده و آن را مورد رصد قرار دادند.  نهادهای اطلاعاتی و امنیتی انگلیس  با مراجعه به سازمان اطلاعات خارجی آمریکا (CIA) و پلیس فدرال (FBI)، به آنها هشدار داد میان افراد نزدیک به ترامپ و دستگاه امنیتی روسیه ارتباط وجود دارد و آنها باید در این خصوص هشیار باشند.

هشدارهای نهادهای اطلاعاتی انگلیس در ابتدا جدی گرفته نمی‌شود. پس از آن گزارش‌هایی نیز از سرویس‌های امنیتی آلمان و دیگر کشورهای اروپایی درباره ارتباط ترامپ با روسیه، به نهادهای امنیتی و اطلاعاتی آمریکا ارسال شد.

این ماجرا زمانی کشف شد که جاسوسان انگلیسی به طور معمول در حال رصد تماس‌ها و ارتباطات مقامات روسیه و سایر شخصیت‌های معروف این کشور بودند. در ابتدا سازمان‌های اطلاعاتی انگلیس و اروپا با برنامه‌ای از پیش تعیین شده به جاسوسی از اعضای تیم انتخاباتی دونالد ترامپ نمی‌پرداختند؛ بلکه در فرآیندی تصادفی اطلاعات مربوط به این تماس‌ها را به دست آوردند.

سازمان اطلاعاتی اروپا در چند ماه موفق به جمع‌آوری تعدادی از تماس‌ها میان اعضای تیم ترامپ و مقامات روسیه شدند و سپس اطلاعات به دست آمده را به سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا ارائه کرد.

آمریکا و انگلیس عضو توافقنامه‌ای با نام "پنج چشم" هستند که کانادا، اتریش و نیوزلند نیز در آن عضویت دارند. در این گروه، اشتراک گذاری آزاد اطلاعات میان 5 کشور عضو الزامی است.

احتمالا مدارک ارائه شده به نهادهای اطلاعاتی آمریکا به عنوان بخشی از تحقیقات کمیته اطلاعاتی مجلس سنا درباره اقدامات روسیه برای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا، مورد بررسی دقیق قرار بگیرند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار