اصفهان؛

توقيف 1252 خودروی حادثه ساز در جاده های اصفهان

جانشين فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: از ابتدای اجرای طرح نوروی تا كنون هزار و 252 خودرو به علت ارتكاب تخلف حادثه توقيف و روانه پاركينگ شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سرهنگ" حسين حسين زاده"  اظهار داشت: در بروز تصادفات رانندگي سه عامل راه، راننده و خودرو نقش دارند كه تحقيقات و تجربيات پليس نشان مي دهد 70 درصد تصادفات نتيجه رفتار ترافيكي عامل انساني است.

وي انجام تخلفات حادثه ساز توسط رانندگان را يكي از مهمترين عوامل بروز حوادث ناگوار در سطح راه هاي شهري وبرونشهري عنوان كرد و اظهار داشت: به همين جهت پليس راه اصفهان در طرح نوروزي تمركز خود را بر برخورد قاطع و بدون اغماض با تخلفات حادثه ساز خودروها قرار داده است.

اين مقام مسئول عنوان داشت: براين اساس از ابتداي اين طرح تا كنون تعداد هزار و 252 دستگاه خودرو به علت ارتكاب تخلف حادثه ساز توسط ماموران پليس راه درسطح جاده هاي استان توقيف و روانه پاركينگ شدند كه از اين تعداد 262 خودرو مرتكب دو تخلف همزمان شده بودند.

سرهنگ حسين زاده، با بيان اينكه خودروهايي كه مرتكب تخلفات حادثه ساز شوند علاوه بر اعمال قانون به مدت 72 ساعت در پاركينگ نگهداري و راننده آن نيز جهت شركت در كلاس هاي آموزشي به پليس راه معرفي مي شود گفت: سرعت و سبقت غير مجاز، انحراف به چپ، استفاده از تلفن همراه حين رانندگي و عدم بستن كمربند ايمني از مهمترين عوامل توقيف خودرو ها بودند.

اين مقام انتظامي از افزايش 10 درصدي اعمال قانون و توقيف خودروهاي متخلف در طرح نوروزي امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: پليس با كساني كه بخواهند با تخلفات حادثه ساز خود امنيت راه ها را به مخاطره بياندازند تعارف ندارد و بدون هيچ اغماضي با اينگونه رانندگان برخورد مي نمايد.

سرهنگ حسين زاده، گفت: با توجه به اينكه به روزهاي پاياني تعطيلات نوروز نزديك مي شويم از رانندگان مي خواهيم با مديريت زمان سفر از هرگونه عجله و شتاب در رانندگي بپرهيزند و با رعايت قوانين و مقررات سفري خاطره انگيز را براي خود و سرنشينانشان رقم بزنند. 



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.