ارومیه؛

انبوه گلهای بهاری درپارك زيباي گوللرباغي، پذيراي مسافران نوروزی

مدتهاست كه پارك بزرگ گوللر باغی به عنوان یکی ازعمده ترین جاذبه های ‏گردشگری، ‏آماده میزبانی از شهروندان اروميه ای و میهمانان نوروزی شده است‎.‎

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ اروميه یکی از زیباترین شهرهای کشور است که ‏در هر فصل از سال جلوه های متنوعی از خود را به نمایش می گذارد و یکی از مکان هایی که ‏زیبایی این شهر را به رخ گردشگران می کشد، پارک دانشجو یا گوللر باغی (پارک گلها) است ‏که درامتداد بوستان پارک ساحلی و «ائللر باغی» قرار دارد، پارکی که تاکنون میزبان دو ‏جشنواره گلها بود و اکنون اين پارك ميزبان هزاران گل بهاري براي استقبال از مسافران ‏نوروزي است .

مدتهاست كه پارك بزرگ گوللر باغي به عنوان یکی از عمده ترین جاذبه های گردشگری، ‏آماده میزبانی از شهروندان اروميه اي و گردشگران و میهمانان نوروزی شده است.

رنگین کمانی از انواع متنوع گل های بهاري و به ويژه لاله، چند سالي است كه فضاي گوللر ‏باغي را با عطر بوي دلنشين خود عطرآگين كرده است به گونه اي كه اكنون مي توان نام ‏گوللر باغي را به نام پارك لاله ها تعبير كرد؛ لاله هايي كه تعداد آن هر ساله رو به افزايش ‏است و سالهاست كه گل هاي بهاری با ترکیب عطر لاله هاي با طراوت و زیبا در این پارک ‏جلوه ای بی نظیر و فضایی بهاری را برای گردشگران و شهروندان اروميه اي فراهم آورده ‏است.

برای استقبال از بهار و نوروز 96، به گفته علي شايگان، مدير عامل سازمان پارك ها و فضاي ‏سبز شهرداري اروميه تعداد 84 هزار و 300 بوته گل از گلهای مختلفی همچون لاله، شب بو ‏خیری، گل كلم زينتي، پريوش، داوودي، قرنفل، ميخك، لاله واژگون به همت سازمان ‏پارکها و فضای سبزاروميه در سطح گوللر باغي کاشته شده است.

وي با بيان اينكه تعداد 50 هزار گل لاله در رنگ هاي متنوع در گوللر باغي در طرح استقبال ‏از بهار كاشته شده است، بيان كرد: گل هاي لاله كاشته شده جلوه بي نظيري در فضاي اين ‏پارك ايجاد كرده است و اين زيبايي هر ساله گردشگران زيادي را براي بازديد از اين پارك ‏را به خود جلب مي كند .

مدير عامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري اروميه ادامه داد: تعداد 3000لاله ‏واژگون، 71500 بنفشه، 2570 گل داوودي، 1750 گل كلم زينتي، 120 بوته گل پريوش ، ‏‏6975 عدد گل شب بو در پارك زيباي گوللر باغي كاشته شده است .‏

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.