رای‌دهندگان به برکسیت، بیشترین زیان را خواهند دید

یک گزارش نشان می‌دهد بخش‌هایی از انگلیس که بیشترین رای را به جدایی این کشور از اتحادیه اروپا داده‌اند، بیشترین آسیب را از آن خواهند دید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌سایت ایندیپندنت، یک گزارش نشان می‌دهد مناطقی از انگلیس که بیشترین رای را به برکسیت – همه‌‎پرسی خروج این کشور از اتحادیه اروپا – داده اند، بیشتر از سایر نقاط این کشور در معرض پیامد‌های اقتصادی آن قرار خواهند داشت.

"دموس" – یک اتاق فکر میان‌حزبی در انگلیس – پس از بررسی مناطقی از این کشور که متکی به صادرات کالاها به اتحادیه اروپا هستند و از کارگران اروپایی اتباع دیگر کشورها استفاده می‌کنند، این گزارش را منتشر کرده است.

نتایج این گزارش نشان می‌دهد آسیب‌پذیرترین منطقه از انگلیس پس از خروج آن از اتحادیه اروپا و عدم دستیابی به بازار واحد این اتحادیه، کشور ولز خواهد بود. در همه‌پرسی برکسیت، 52.5 درصد شهروندان ولز به خروج از اتحادیه اروپا رای داده بودند.

با توجه به این که بیش از 60 درصد صادرات کالاهای انگلیسی به مقصد اتحادیه اروپا انجام می‌پذیرد، برکسیت می‌تواند به معنی وضع تعرفه‌های گمرکی شدید از جانب این اتحادیه باشد.

دولت انگلیس همچنین اعلام کرده است کنترل مهاجران را در اولویت قرار داده است و دسترسی به بازار واحد اتحادیه اروپا را در اولویت‌های بعدی در نظر گرفته است. به این ترتیب، روشن است که تعداد کارگران خارجی که از اتحادیه اروپا به انگلیس مهاجرت می‌کنند، به شدت کاهش خواهد یافت.

از آنجا که 17 درصد نیروی کار انگلیس از این کارگران تامین می‌شود، گمان می‌رود برکسیت پیامد‌های جدی برای اقتصاد این کشور به همراه داشته باشد.

بخش‌های صنعتی، کشاورزی و انرژی به دلیل آثار کمبود منابع انسانی، سطح بالای صادرات به اتحادیه اروپا و احتمال وضع تعرفه‌های گمرکی بر محصولاتشان، پس از برکسیت بیشترین آسیب را خواهند دید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار