عملکرد ضعیف اوپل و پژو در بازار اروپا

در حالیکه بازار خودروی اروپا در ماه‌های اخیر رشد داشته، دو شرکت اوپل و پژو عملکرد ضعیف‌تری را در مقایسه با سایر شرکت‌ها از خود نشان داده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، در حالی که شرکت های جنرال موتورز و پژو سیتروئن در ماه ژانویه با کاهش فروش مواجه شده اند، پژو سیتروئن در نظر دارد تا فعالیت های خودرویی جنرال موتورز در قاره اروپا را خریداری کند.
 
ترکیب جنرال موتورز و پژو سیتروئن باعث می شود تا شرکتی در اروپا ایجاد شود که 16 درصد این بازار را در اختیار داشته باشد. در حال حاضر جایگاه نخست سهم بازار در اختیار فولکس واگن آلمان و جایگاه دوم در اختیار رنوی فرانسه است. این شرکت جدید با پیشروی از رنو جایگاه دوم را به خود اختصاص خواهد داد.

خودروهای جدید ثبت شده در شرکت های پژو سیتروئن در اتحادیه اروپا در ماه ژانویه 6.5 درصد افزایش یافت. در مقابل، اوپل با رشدی 5.3 درصدی در این مدت زمان مواجه شد.

از سوی دیگر بازار، شرکت فولکس واگن و رنو توانستند رشدی 10 درصدی را در بازار اروپا تجربه کنند. فیات کرایسلر به رکورد 15 درصد رشد دست یافت و فورد نیز با 9.5 درصد رشد مواجه بود.

بازار خودروی انگلیس نیز که در سال های اخیر با رشد همراه بوده، به دلیل رای مردم این کشور به خروج از اتحادیه اروپا (برکسیت) با نوسانات و رکود مواجه شده است.
 
در میان 7 کشور بزرگ اتحادیه اروپا، انگلیس با رشدی 2.9 درصدی بازار خودرو در ماه ژانویه، کمترین سطح رشد را تجربه کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار