آغاز گفتگوها برای واگذاری کارخانه‌های جنرال موتورز در اروپا به شرکت خودروسازی فرانسه

شرکت جنرال موتورز آمریکا گفتگوها به منظور فروش کارخانه‌های خود در اروپا، با شرکت چند ملیتی خودروسازی فرانسه وارد مذاکره شد.

آغاز گفتگوها برای واگذاری کارخانه‌های جنرال موتورز در اروپا به شرکت خودروسازی فرانسهبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، شرکت خودروسازی جنرال موتورز آمریکا در اقدامی که می‌تواند صنعت خودروسازی جهان را تکان دهد، به منظور فروش کارخانه‌های خودروسازی خود در اروپا، امروز (سه شنبه) با "شرکت چند ملیتی خودروسازی فرانسه" (PSA) وارد گفتگو شد. 

شرکت چند ملیتی خودروسازی فرانسه مالک برندهای پژو، ستروئن و دی سی است. در صورت خرید کارخانه‌های اروپایی جنرال موتورز، این شرکت فرانسوی برندهای اوپل و واکسهال را نیز به تملک خود در خواهد آورد. در صورت نهایی شدن توافق میان جنرال موتورز و شرکت خودروسازی فرانسه، طرف فرانسوی می‌تواند سهم 16.3 درصدی جنرال موتورز از فروش خودرو در اروپا را تصاحب کند و بدین ترتیب بالاتر از شرکت رنو، به دومین خودروساز بزرگ اروپا تبدیل شود. شرکت خودروسازی فولکس واگن آلمان رده نخست فروش خودرو در اروپا را دارد.

با این حال، رسیدن به هر توافقی در این رابطه، نیازمند برداشته شدن موانع مالی، صنعتی و سیاسی است. بریگیت زیپرایس، وزیر اقتصاد آلمان در این باره اعلام کرد: گفتگوها برای واگذاری کارخانه‌های اوپل در اروپا به طرف فرانسوی بدون مشورت با انجمن‌های کار آلمان یا دولت محلی به طورکامل غیرقابل قبول است. 

با این وجود، دولت فرانسه که 14 درصد از سهام شرکت چند ملیتی خودروسازی فرانسه را دارد از این توافق حمایت کرد و گفت: پاریس به چنین ابتکاراتی که تاثیرات قابل توجهی بر اشتغال و صنعت فرانسه دارد توجه ویژه‌ای خواهد داشت. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار