گفتگوی هند و انگلیس درباره دوران پس از برکسیت

وزرای دارایی هند و انگلیس روز سه‌شنبه درباره آینده روابط تجاری دو کشور در دوران پس از برکسیت، با یکدیگر گفتگو کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، روز سه‌شنبه، وزرای دارایی هند و انگلیس درباره چشم‌انداز پیش‌برد روابط تجاری جدید در دهلی نو با یکدیگر مذاکره کردند. این دیدار به منظور آمادگی انگلیس برای برکسیت – خروج از اتحادیه اروپا – صورت گرفته است.

چند روز پس از آغاز رسمی روند برکسیت به دست ترزا می – نخست وزیر انگلیس، -- فیلیپ هاموند – وزیر دارایی این کشور – برای گفتگو با همتای هندی خود به دهلی نو سفر کرد.

هند که از بالاترین نرخ رشد اقتصادی در جهان برخوردار است، می‌تواند بازار مناسبی برای انگلیس پس از برکسیت باشد. این در حالی است که هند، از تجارت آزاد حمایت نمی‌کند.

با این‌حال، وزیر دارایی هند با لحنی مثبت گفت: "انگلیس پس از برکسیت، به دنبال سطحی جدید از روابط با هند است. هند نیز قصد دارد این روابط را گسترش داده و به آن بهبود ببخشد."

با این‌که پیش از لغو رسمی عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا، این کشور قادر به امضای توافق‌های تجارت آزاد نیست، هاموند گفت هند و انگلیس باید در زمان باقی مانده تا نهایی شدن برکسیت، مذاکرات بسیاری با یکدیگر انجام دهند.

وزرای دارایی هند و انگلیس در یک بیانیه مشترک، از معاهده‌ای رونمایی کردند که به موجب آن، هر کدام از این کشورها در کشور دیگر، باید به مبلغ 120 میلیون پوند (معادل 149 میلیون دلار) سرمایه‌گذاری کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار