اصفهان؛

ایجاد مرکز هنرهای نمایشی آیینی در کاشان

مسجد و مدرسه آیت الله مدنی(ره) کاشان گزینه مناسبی برای ایجاد مرکز هنرهای نمایشی آیینی در این شهرستان است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، در آیین دیدار و تجلیل  از هنرمندان پیشکسوت و متعهد هنر نمایش این شهرستان به مناسبت روز جهانی تئاتر(27مارس برابر با7 فروردین)گفت :این مسجد و مدرسه با  وجود سابقه ی دیرینه  اساتید هنر تئاتر و خاطره انگیز بودن  اجرای آثار هنری مذهبی و ارزشی و همچنین شرایط محلی مناسب می تواند به عنوان مرکز هنرهای نمایشی آیینی شهر کاشان انتخاب شایسته ای باشد.

مجتبی رضازاده ، با تاکید بر نمونه های موفق  بازسازی میراث آیینی و فرهنگی برای آشنایی نسل جوان امروز با گنجینه پرافتخار پیشین معنوی و ترویج سبک زندگی اسلامی افزود: بازی‌سازی میراث آیینی و فرهنگی با ابزار هنر فاخر نمایش علاوه بر حفظ واحیای آن موثر و سازنده و هدايتگراست.

وی،پژوهش و نگارش نمایش نامه محتشم کاشانی با حمایت سازمان فرهنگی ورزشی را تاکیدکرد و گفت: این اثر نمایشی باتلاش همه جانبه هنرمندان و دست اندرکاران آن در ایام  نزدیک ماه محرم سال جاری اجرا می شود. 

رضازاده، با تقدیر از تلاش هنرمندان پیشکسوت و متعهد دیار مومنان، انتقال تجارب این قشر از جامعه هنری به نسل جوان را ضروری دانست و گفت :کشف نیروهای مستعد هنر تئاتر در مدارس نیز از دیگر موارد لازم در عرصه است.

وی،برگزاری دوره های استعدادیابی در بين دانش آموزان شهرستان با نظارت و نقش آفرینی پیشکسوتان عرصه نمایش منطقه را خواستارشد و گفت:سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان در این زمینه حمایت همه جانبه خواهدداشت.
شایان ذکر است: این دیدار صمیمانه با حضور برخی از هنرمندان پیشکسوت از جمله استاد

محسن خسروی، احمد صابرطحان، حسین حداد کاشانی و عبدالله قریبی و خاطره گویی آنها از اجراهای طنزشان وتجلیل از تلاش چند دهه محسن خسروی نویسنده و کارگردان نام آشنا و پیشکسوت و  احمد صابرطحان دیگر هنرمند باسابقه و متعهد کاشانی تجلیل شد.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار