کرمان؛

آنچه بر تیم مس کرمان گذشت

مس کرمان، پس از سقوط به لیگ یک، مدت ها در گرداب ناتوانی در صعود، گرفتار شد و اکنون باز هم برای تحقق رویای لیگ برتر در تلاش است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، باشگاه فوتبال صنعت مس کرمان یکی از باشگاه‌های فوتبال ایران است که هم اکنون از شهر کرمان در لیگ آزادگان ( لیگ دسته یک فوتبال ایران ) حضور دارد.

این باشگاه زیرمجموعه مؤسسه صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران است.

تیم صنعت مس کرمان، پس از چند دوره ناکامی برای راهیابی به لیگ برتر که با مربیان گوناگونی همراه بود، سرانجام در سال 1385 با هدایت نادر دست نشان به لیگ برتر راه یافت.

این تیم در سال 88 با سرمربی‌گری پرویز مظلومی به مقام سوم لیگ دست یافت و جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورد.

تیم مس کرمان پس از راهیابی به مرحله نهایی جام حذفی فوتبال ایران فصل ۹۲ در حالی که در کرمان میزبان تیم تراکتور سازی تبریز بود، با شکست یک بر صفر در این بازی نایب قهرمان شد و در همین سال نیز به لیگ آزادگان ( لیگ دسته یک فوتبال ایران ) سقوط کرد.

چهار سال قبل و پس از سقوط مس به لیگ دسته یک، کمتر کسی فکر می کرد مس با آن همه امکانات سخت افزاری و مجموعه ای فراتر از حد لیگ دسته یک، نتواند همان سال اول به لیگ برتر صعود کند و طی این مدت، اصحاب رسانه، هواداران و ... پا به پای مس راه افتادند تا این تیم بار دیگر به رقابت های لیگ برتر صعودکند.

مس کرمان و تلاش برای تحقق بخشیدن به رویای لیگ برتر

اواخر خرداد سال 94 بود که آقای سیدامجد مسعودزاده نیز به عنوان مدیر عامل باشگاه مس منصوب گردید تا برگ جدیدی در دفتر مدیریتی این باشگاه ثبت شود.

اما این تیم فصل گذشته با شکست های متوالی در کمال ناباوری بار دیگر خود را از داشتن شانس صعود به لیگ برتر منع کرد و در اواخر اردیبهشت سال 95، رقابت‌های لیگ دسته یک فصل قبل خود را با قرار گرفتن در رتبه‌ی هفتمی به پایان رساند تا در لیگ فصل بعد با هدایت منصور ابراهیم‌زاده کار خود را آغاز کند و هم اکنون در این فصل برای تحقق بخشیدن به رویای لیگ برتر در تلاش است.

این تیم در فصل 95-96 با تکیه بر جوانان فوتبالیست شایسته‌ی بومی استان بنای کاری خود را آغاز کرد و هدف صعود با پشتوانه و دو ساله را در دستور کار خود قرار داد.

تیم صنعت مس کرمان که گاه با حضور 9 بازیکن بومی در ترکیب خود، بازی‌های این فصل از رقابت‌های لیگ یک را سپری می‌کرد، در نیم فصل دوم این بازی‌ها نتایج بسیار عالی گرفت که سبب شد این تیم از رده‌های میانی جدول به بالای آن برسد و در قامت یک مدعی صعود قرار گیرد.

هم اکنون مس کرمان با 45 امتیاز در رده ی پنجم جدول رده بندی رقابت ها ایستاده است.

مدعیان استانی حضور در لیگ برتر

مس رفسنجان و گل گهر سیرجان از جمله ی رقبای هم استانی مس کرمان در این فصل هستند که آنها نیز برای کسب سهمیه لیگ برتر تلاش می کنند.

گل گهر تاکنون برای صعود به لیگ برتر، نسبت به دو نماینده ی دیگر کرمان، خوب عمل کرده است ولی هنوز راه سختی در پیش دارد و باید ۶ گام را با کمترین خطا بردارد، آخرین روزهای سال ۹۵ در حالی سپری شد که تیم فوتبال گل گهر سیرجان هوادارانش را به صعود به لیگ برتر امیدوار ساخت.

شاگردان بگوویچ که در ابتدای فصل با هدف قرار گرفتن در جمع بالانشینان لیگ، گام به مسابقات گذاشتند، اکنون به مدعی اصلی صعود تبدیل شده اند.

گل گهر در این فصل گام به گام و بدون حاشیه جلو آمد و حالا با ۵۰ امتیاز و یک امتیاز کمتر از سپید رود در رده دوم جدول لیگ قرار گرفته است.

آبی پوشان سیرجانی برای صعود از ۶ بازی آینده به ۱۰ امتیاز ناقابل نیاز دارند تا برای اولین بار جشن صعود به لیگ برتر را تجربه کنند.

شاگردان کرستیچوویچ (مس رفسنجان) نیز با 38 امتیاز در رده ی یازدهم جدول رده بندی رقابت ها قرار دارند.

تیم صنعت مس کرمان و امید به صعود

تیم صنعت مس کرمان سال 95 را در حالی پشت سر گذاشت که به واسطه‌ی اعتماد و حضور بازیکنان آینده‌دار و خوب کرمانی در ترکیبش، تیمی دوست داشتنی در کرمان است و با توجه به اینکه تنها 6 امتیاز با تیم‌های صعود کننده اختلاف امتیاز دارد و 6 بازی پیش رو دارد، سال 96 را با امیدهای فراوان به صعود آغاز کرده است.

اکنون، همه به منصور ابراهیم‌زاده و شاگردانش چشم دوخته اند تا ببینند در ابتدای سال 96 با نتایج تیم فوتبال مس، سال شیرینی برای کرمانی ها رقم خواهد خورد و هدف صعود در سال جدید برای این تیم محقق می شود؟

یادداشت از مریم سادات بهادر
انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار