حماس انتشار نتایج تحقیقات درباره ترور «مازن فقهاء» را ممنوع کرد

دولت فلسطین در نوار غزه روز دوشنبه تصمیم گرفت انتشار نتایج تحقیقات درباره پرونده ترور شهید «مازن فقهاء» را ممنوع کند.

حماس انتشار نتایج تحقیقات درباره ترور «مازن فقهاء» را ممنوع کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، دفتر اطلاع رسانی جنبش حماس اعلام کرد دولت فلسطین در نوار غزه روز دوشنبه تصمیم گرفت انتشار نتایج تحقیقات درباره پرونده ترور شهید «مازن فقهاء»، یکی از رهبرانش در نوار غزه، را ممنوع کند. حماس‏، رژیم صهیونیستی را به ترور این مسئول خود متهم کرده است.

دفتر اطلاع رسانی حماس در بیانیه‌ای، اعلام کرد دادستان غزه تصمیم گرفت «انتشار و مطرح کردن هرگونه جزئیاتی درباره تحقیقات در خصوص ترور شهید مازن فقهاء را ممنوع کند». این تصمیم شامل ممنوعیت نقل‌قول از منابع ناشناس یا رسانه‌های عبری و همه رسانه‌ها و فعالان رسانه های نوین می شود. در این بیانیه آمده است هرکس این تصمیم را زیر پا بگذارد‏، با پیامدهای جزایی و قانونی مواجه خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور داخلی دولت فلسطین در غزه روز جمعه اعلام کرد افراد مسلح ناشناس یکی از رهبران این جنبش را نزدیک خانه اش در منطقه «تل الهوی» در جنوب غرب شهر غزه ترور کردند. پس از آن نیز گردان‌های «عزالدین قسام»، شاخه نظامی حماس ،در بیانیه ‌ی اعلام کرد این عملیات ترور را دشمن صهیونیستی طراحی و اجرا کرده است و مسئول پیامدهای آن است.

پس از این حادثه جنبش حماس روز یکشنبه «گذرگاه اریز» بین نوار غزه را بست ولی روز دوشنبه آن را به صورت محدود بازگشایی کرد. همچنین تدابیر امنیتی شدیدی در طول مرزهای غزه از جمله مرز با مصر اتخاذ شد. 


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار