شهرکرد؛

کاشت نهال در کانون ریزگردهای خوزستان با حضور بسیجیان لردگان

کاشت نهال در کانون ریزگردهای خوزستان با حضور بسیجیان لردگان استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

آغاز کاشت نهال در کانون ریزگردهای خوزستان با حضور بسیجیان لردگان
به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ کاروان جهادگران بسیجی شهرستان لردگان، کاشت نهال در اراضی غیزانیه شهرستان اهواز استان خوزستان را با هدف مقابله و کاهش آلودگی ناشی از ریزگرد‌ها و کمک به مردم ولایتمدار و شهیدپرور این خطه آغاز کردند.
 
گفتنی است: در راستای منویات مقام معظم رهبری پیرامون توجه جدی مسئولان به وضعیت خوزستان و مأموریت نهال کاری ۴ هزار هکتاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این منطقه برای مهار ریزگردها، چهارمحال و بختیاری به عنوان یکی از ۵ استان نخست برای حضور در این امر جهادی اعلام آمادگی کرد.
 
بر این اساس، درختکاری در سطح ۲۵۰ هکتار از زمین‌های غیزانیه اهواز در محدوده ۲۵ کیلومتری بزرگراه خلیج فارس در مسیر بندر امام (ره) و ماهشهر، بر عهده بسیجیان و رزمندگان تیپ ۴۴ قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری قرار گرفت.
 
حدود ۵۰ هزار اصله نهال با مشارکت یک هزار نفر از بسیجیان گردان‌های امام حسین (ع)، بیت المقدس و استفاده از ظرفیت اردوهای راهیان نور چهارمحال و بختیاری در این منطقه غرس می‌شود.
 
از چند روز گذشته هم با حضور کارشناسان گردان مهندسی رزمی تیپ قمر بنی هاشم (ع) و نقشه برداران و انتقال چند دستگاه بیل مکانیکی به منطقه، عملیات گودبرداری برای کاشت نهال آغاز گردید.
 
اولین کاروان ۴۵ نفره جهادگران بسیجی چهارمحال و بختیاری از شهرستان لردگان پس از ورود به اردوگاه شهید مسعودیان اهواز، نخستین نهال‌های امید را به یاد شهدای هشت سال دفاع مقدس و برای کمک به هموطنان خویش در خطه قهرمان پرور خوزستان غرس نمودند.
 
این گروه که به مدت ۳ روز در منطقه حضور دارند، در بدو ورود به استان خوزستان، عازم مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس شدند و با حضور در زیارتگاه شهدای هویزه و معراج الشهدای اهواز، با آرمان‌های والای اسوه‌های صبر و مقاومت تجدید عهد و پیمان کردند.
 
جهادگران بسیجی لردگان همچنین در نخستین شب ورود به اردوگاه شهید مسعودیان اهواز، در رزمایش فرهنگی رزمی بصیرتی ستارگان زمینی شرکت نمودند.
 
بخش غیزانیه یکی از سه بخش تابعه شهرستان اهواز می‌باشد که در بخش شرقی اهواز در مسیرهای اهواز به ماهشهر، رامشیر و رامهرمز واقع شده است.
 
لردگان از شهرستان‌های ۹ گانه چهارمحال و بختیاری می‌باشد که مرکز آن (شهر لردگان) در فاصله ۱۶۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار