قم؛

تدوین سند توسعه 1400 قم

شهردار قم از تدوین سند توسعه 1400 قم خبر داد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ، آقای سقائیان نژاد گفت : از امسال همه طرح ها بر اساس این سند طراحی و اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به بدهی1600 میلیارد تومانی شهرداری قم به بانک ها افزود : مقرر شد 800 میلیارد تومان از این بدهی ها به بانک ها پرداخت شود.

شهردار قم یاد آور شد همچنین در روزهای پایانی سال گذشته نیز پرداخت 700 میلیارد تومان از بدهی دولت به شهرداری به تصویب هیات وزیران رسید که با  دریافت این بدهی بخشی از مشکلات شهرداری حل خواهد شد.

وی تکمیل طرح های نیمه تمام را از اولویت های شهرداری قم برای سال جدید اعلام کرد و یاد آور شد در سال گذشته 90 درصد طرح های نیمه تمام به بهره برداری رسید و 10 درصد باقی مانده تا اردیبهشت امسال تکمیل و افتتاح خواهد شد.

اقای سقائیان نژاد با اشاره به پایین بودن نرخ ماندگاری مسافران در قم از برنامه های ویژه شهرداری برای طولانی شدن اقامت مسافران در قم خبر داد و احداث بزرگترین باغ پرندگان کشور و بزرگترین اکواریوم خاورمیانه و ساخت 3 هتل 5 ستاره  در بلوار پیامبر اعظم  از مهمترین این طرح ها برشمرد

شهردار قم همچنین با اشاره به بودجه 2300 میلیارد ریالی شهرداری در سال جدید از افزایش 68 درصدی بودجه خبر داد و افزود : این بودجه به غیر از اعتبار 250 میلیون یورویی و 300 یورویی برای خط هایa.b  مترواست که در قالب فاینانس تامین خواهد شد

وی ابراز امیدواری کرد که با ورود سه وام  از روسیه تا پایان امسال مرحله اول مترو قم به بهره برداری برسد.

شهردار قم یاد آور شد امسال همچنین برای توسعه و بازسازی مساجد و کانون های فرهنگی 10 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است    .
 
 
انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار