قم؛

عوارض حذف پارکینگ جای دیگری مصرف نمی‌شود

شهردار قم گفت: مبالغی که مردم در جریان ساخت و ساز برای حذف پارکینگ می‌پردازند، تنها در ساخت پارکینگ هزینه می‌شود.

به گزارش گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛سقائیان‌نژاد شامگاه دوشنبه در جلسه فوق العاده شورای اسلامی شهر قم که برای بررسی بودجه سال آینده شهرداری تشکیل شده بود، در پاسخ به پیشنهاد یکی از اعضای شورا برای مقید کردن هزینه کرد از حساب پارکینگ به اطلاع شورا گفت: تا کنون هیچ مبلغی از ردیف پارکینگ برداشت نشده و اکنون این حساب ۶ میلیارد تومان موجودی دارد.
 
وی افزود: با اشاره به اینکه شهرداری هر سه ماه یکبار وضعیت این حساب را گزارش می‌دهد و بدون محدودیت‌ها برداشتی اتفاق نیفتاده یعنی شهرداری به این موضوع متعهد بوده است.
 
شهردار قم تأکید کرد: با وجود این مراحلی که در بودجه دیده شده دیگر نامه نوشتن برای هزینه از حساب شورا درست نیست چرا که بودجه باید انعطاف‌پذیر باشد.
 
وی افزود: نه من معلوم هست سال دیگر اینجا باشم نه اعضای شورا اما من روی اصول صحبت می‌کنم چرا که با این قید و بندها هر که از بیرون این را نگاه کند گمان می‌کند شورا می‌خواهد دست شهرداری را ببندد پس چرا با دست خودمان تبلیغاتی علیه شورا راه می‌اندازیم؟
 
سقائیان نژاد ادامه داد: درباره ذکر شدن ۷۰۰ میلیارد تومان مطالبات شهرداری قم از دولت در بودجه سال آینده، برای این اوراق ۱۰ درصد سود پیش‌بینی شده که دولت آن را پرداخت می‌کند اما در بازار اوراق با ۱۰ درصد سود خریداری نخواهد شد،بنابراین مجبور هستیم ۱۰ درصد سود از شهرداری هم برای این کار اختصاص دهیم که می‌شود ۷۰ میلیارد تومان.
 
وی تاکیدکرد: فروش این اوراق به بازارگردانی هم نیاز دارد که آن هم هزینه خواهد داشت ،۴۰۰ میلیارد تومان از این مبلغ درفرابوس ارائه می‌شود و ۳۰۰ میلیارد تومان هم دست بانک مرکزی است.
 
شهردار قم افزود: در بورس نیاز به پیدا کردن سرمایه گذار داریم که آن هم هزینه‌هایی دارد و در قسمت بانک مرکزی هم بانک شهر را به عنوان بانک عامل معرفی کرده‌ایم.
 
وی در پاسخ به یکی از اعضای شورای شهر که معتقد بود این پول باید صرف پرداخت بدهی‌های بانکی شهرداری قم شود گفت: این‌ها بدهی است که در سال‌های گذشته دولت به شهرداری داشته است و باید در قالب بودجه هزینه شود که هم دیون و هم هزینه‌های عمرانی و جاری را شامل می‌شود.
 
سقائیان‌نژاد تاکید کرد: باید هم بشاشیت و حرکت عمرانی شهرداری تضعیف نشود و هم هزینه‌های جاری تأمین می‌شود.
 
وی افزود: صکوکی که دولت در قالب مطالبات به شهرداری قم داده تا اردیبهشت ۹۶ تکلیف روشنی ندارد، نسبت به قسمتی که دست بانک مرکزی است نگران هستیم.
 
شهردار قم ادامه داد: معاون اول رئیس جمهور بخش نامه ای صادر کرده و جلوی همه این‌ها را بسته و تنها جایی که این موضوع استثنا شد شهرداری قم بود.
 
وی گفت: به پیچ و خم‌هایی که در مسیر این موضوع وجود دارد ،اگر بخواهم لحظه لحظه کارها برای تحقق این ۷۰۰ میلیارد تومان را بگویم مثنوی هفتاد من کاغذ است.
 
سقائیان‌نژاد گفت: با وجود این مشکلات مسیر بودجه سال آینده شهرداری قم را روشن می‌بیند ،تنها بنیاد برکت قرار است سال آینده در قم ۱۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کند.
 
وی در پاسخ به انتقاد یکی از اعضای شورا درباره اینکه باید مطالبات دولت در بودجه پیوست مطرح می‌شد گفت: این موضوع از اعتبار بودجه کم نمی‌کند چرا که ۵۵۰ میلیون یورو فاینانس برای قطار شهری در سال آینده قطعی شده است.
 
شهردار قم افزود: با اشاره به اینکه ۲۵۰ میلیون یورو فاینانس از روسیه تنها به چند امضا نیاز دارد در تدوین بودجه ۹۶ کار پوپولیستی انجام ندادم والا می‌توانستیم این دو هزار میلیارد تومان را هم در بودجه اصلی ببینیم و رقم بودجه را چهار هزار میلیارد تومانی مطرح کنیم اما خواستیم بودجه واقعی و بر اساس اصول نوشته شود.
 
وی در پاسخ به یکی از اعضای شورا درباره ارائه بودجه در قالب برنامه پنج ساله شهرداری اظهار کرد: این کار بسیار مطلوب است اما مقدماتی نیاز دارد که یکی از آن‌ها راه‌اندازی حسابداری تعهدی در شهرداری است.
 
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار