اصفهان؛

آمادگی كامل ماموران آتش نشان در ایام نوروز

مسئول كميته ايمنی و حوداث ستاد هماهنگی سفر شهر اصفهان از آمادگی کامل نیروهای آتش نشانی در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به نقل از کمیته اطلاع رسانی و روابط عمومی ستاد هماهنگی‌ سفر شهر اصفهان، بهزاد بزرگزاد با اشاره به اينكه كميته ايمني بايد در برابر كليه حوادث آماده باشد، گفت: نيروهاي امداد رسان آتش نشانی در ایام نوروز در آماده باش كامل قرار دارند.

وي با اشاره به اینکه ماموران آتش نشانی در ایام نوروز تامین ایمنی شهر و شهروندان اصفهانی و همچنین مسافران را بر عهده دارند، اضافه كرد: در روز گذشته 16 حريق و 23 حادثه در شهر اصفهان رخ داده است.

مسئول كميته ايمني ستاد هماهنگی سفر شهر اصفهان با اشاره به اینکه باغ فدك يكي از مكان هايي است كه بايد به طور ويژ مورد مراقبت قرار گيرد، گفت: در باغ فدک، نيروهاي سازمان آتش نشاني حاضر و 15 دستگاه خودرو آتش نشاني هم در اين مكان مستقر است.
بزرگزاد اضافه كرد: 50 نفر از نيروهاي رسمي و 46 نفر از نيروهاي وظيفه در اين مكان حضور دارند كه با حضور ساير نيروها جمعا 110 نفر در باغ فدک برای تامین ایمنی مسافران حضور دارند.

وي با اشاره به اينكه در برخي از شب ها، سردي هوا به اوج خود مي رسد گفت: اين مسئله باعث مي شود تا مردم هم به استفاده از كپسول هاي گازي روي آورند كه بايد نيروهاي آتش نشان به اين موضوع توجه داشته باشند و در برابر حوادث احتمالي آمادگي داشته باشند.

مسئول كميته ايمني ستاد هماهنگی سفر يكي ديگر از مكان هايي را كه به طور ويژه بايد تحت مراقبت باشد را كوه صفه دانست و گفت: 5 نفر از نيروهاي خبره آتش نشاني كه داراي مدرك بين المللي كوهنوردي هستند را مامور نظارت بر حوادث و رسيدگي به آسيب ديدگان در اين مكان كرده ايم.

وي افزود: همچنين 10 نفر از نيروهاي آتش نشان داوطلب كه به فنون امداد رساني آشنايي دارند هم در اين مكان حضور دارند.

وي در پاسخ به اين سوال كه شرايط فعلي ايمني شهر اصفهان را چطور ارزيابي مي كنيد گفت: از 25 اسفند ماه تا كنون كه فعاليت هاي ستاد سفر شروع شده است موارد ايمني شهر هم روند مطلوبي را پشت سر گذاشته است.

مسئول كميته ايمني ستاد هماهنگی سفر فعاليت هاي كميته ايمني را به صورت شبانه روزي اعلام و اضافه كرد: اين مسئله لزوم توجهات بيشتر آتش نشانان را گوشزد مي كند، در این راستا بوسيله ابزارهاي پيشرفته تر براي پيشگيري از حوادث و مقابله با آنها اقدامات خود را انجام مي دهيم.

وي با اشاره به اينكه به مسافراني كه در باغ فدك چادر نصب مي كنند تذكرات لازم ايمني ارائه مي شود افزود: البته نيروهاي آتش نشان به اين نكته بسنده نمي كنند و مدام چادر هاي مسافرتي را بوسيله "ترموسنج ها" مورد ارزيابي قرار مي دهند.

بزرگزاد در پاسخ به اين مسئله كه آيا نظارتي هم بر موارد ايمني مدارس صورت مي گيرد يا خير، گفت: تمام 650 مدرسه آموزش و پرورش، تحت كنترل و نظارت هستند و الزامات ايمني گوشزد و مسائلي كه موجب خطر نيز مي شد را رفع كرديم.

وي فعاليت هاي نيروهاي آتش نشاني را مضاعف بر وظيفه قلمداد كرد و گفت: اين مهم به دليل تامين راحتي و آسايش مسافران است كه اگر ايمني مسافران تامين باشد اين افراد ايام خوبي را سپري خواهند كرد.

مسئول كميته ايمني ستاد سفر همچنين از فعاليت هاي شبانه روزي نيروهاي خدوم آتش نشاني تشكر و قدرداني كرد.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.