فاطمه (س) افضل زنان عالم

امروز 20 جمادی الثانی و روزی است که قطعا تاریخ اسلام را تحت تاثیر قرار داد.

فاطمه افضل زنان عالمبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،میلاد دخت نبی مکرم اسلام (ص) فاطمه زهرا روزی بود که خداوند بر وجود مبارک نبی اسلام دختری از جنس نور هدیه داد تا در ظلمات روزهای مبارزه با شرک او را با دست های کوچکش مادری کند وچه زیبا پیامبر به او لقب ام ابیها داد.
 
فاطمه در بحبوحه ای به دنیا آمد که هجمه های شرک حتی از سوی نزدیکان پیامبر بر وی نازل می شد ونامهربانی های زیادی او وهمسرفداکارش خدیجه و نیزعلی را می آزرد.
 
در دوران طفولیت با آنکه کودک بود اما بهترین انیس خستگی های پدرش بود وبا گفتار شیرین اما بزرگ منشانه خود دل پدر را برای ادامه مبارزه قوت می بخشید.
 
تا آنکه بزرگ شد وبا ازدواجش با یارصدیق پیامبر، تنها بزرگمردی که در حق او آیات قرآن نازل شده ،یعنی امیرمومنان علی بن ابیطالب (ع) سلسله ای را ایجاد کرد که نسل به نسل همه بزرگان وبزرگوارانی چون ائمه وپیشوایان دینی ما شدند و در ادامه از نسل ایشان سلسله سادات بوجود آمد ومشت محکمی بردهان آنانی که به پیامبر ابتر می گفتند زده شد که نسل آنان امروز وجود خارجی ندارد و نسل پیامبر است که از دختر دردانه اش تا روزقیامت باقی خواهد ماند.
 
فاطمه سلام الله علیها درعمر کوتاه 18ساله خود نمونه والگوی بی مانندی برای زنان تمام اعصار باقی گذاشت، زنی که هم بهترین همسر ، بهترین مادر، بهترین معلم، بهترین محدث، بهترین همراه ولایت وبرترین زن عالم بود.
 
در شرایطی که حادثه کوچه وکتک خوردن برای حق وارث باقی مانده از پیامبر را شاهد بود و ناجوانمردانه فدک که میراث پدری اش بود را از وی غصب کردند و از سوی دیگر با حمله وحشیانه عمرکه به دستور ابوبکربه خانه فاطمه برای بردن علی و تنی چند از صحابه انجام شد وهدف بیعت گرفتن برای خلافت غصب شده ابوبکر در مسجدبود، این فاطمه بود که وجود ضربه های شدیدجسمی که خورد دست از دامن امام وولی زمان خود نکشید و در نهایت در همین راه نیز شهید شد.
 
درخصوص مادر بودن همین بس که تمام فرزندان فاطمه از مادرشان به عنوان بهترین معلم یاد کرده وتاریخ جایی ثبت نکرده که یکی از فرزندان فاطمه راهی غیر از مادر برگزیند.
 
سیرمطالعاتی در زندگی فاطمه نشان می دهد ایشان در تمام عمر کوتاه خود در جهت پیش برد اهداف اسلام در شرایطی که حفظ کردن احادیث ونگهداری از آنان کار سختی بود ،موفق بود.
 
گویند فاطمه حدیثی را از پدر آموخته وآن را بروی پارچه سفیدی نوشته بود روزی یکی از مسلمانان بردرخانه ایشان حاضر شده ودرخصوص حدیث سوال کردند فضه خادمه فاطمه اعلام کرد پارچه گم شده است فاطمه به حدی ناراحت شد که گفت به خدا اهمیت آن حدیث در نزد من به اندازه حسن وحسین است، بگرد وآن را پیدا کن.
 
در امور خانه داری هم ایشان صبر وصلابت زیادی داشت به گونه ای که تا مدتها به پدرخویش در خصوص زیاد بودن کارهای خانه چیزی نمی گفت اما از آنجایی که ایشان عبادت ویژه ای داشت ونیز امور تربیت فرزند نیز از اهمیت بالایی برخوردار بود فضه خادمه در برخی امور خانه به ایشان کمک می کرد و اینگونه نبود که تمام امور به دوش خادم خانه باشد.
 
درباره ابعاد تربیتی فرزندان علی (ع) از نسل فاطمه بهترین مثال تربیت وسخنان امام حسن وامام حسین در مقاطع زمانی مختلف و نیز سخنوری دختر عالمه اش زینب (س)در واقعه عاشورا وتبیین اهداف بلند قیام حسین(ع) است که نشان می دهد فرزندان فاطمه ازدامان مادری بزرگ منش وبزرگ زاده با تربیت متعالی بپا خواسته اند.
 
حال در روز میلاد دختر درددانه محمد(ص) که خداوند بهانه میلاد تمام انسان ها را در وجود این دختر بزرگوار واین مادر عزیزگذاشته ضمن تکریم مقام بلند مادرانه فاطمه آرزو می کنیم جامعه زنان ما روز به روز بیشتر با وجوه شخصیتی ایشان که اگر مرد بود قطعا شایسته امامت بود؛ آشنا شوند.
 
فاطمه سلام الله علیها درحلم وبردباری درحفظ اصول زنانه ، در پوشیده بودن از نگاه مردان غیرمحرم، درحضور درجامعه به حدی زیبا رفتار کرد که امروز بعد از گذشت بیش از 13قرن همچنان از ایشان به بزرگی وکرامت یاد می شود.
 
واین خواسته خداوند براین انسان بزرگ است که نام ویادش را به یمن عبادت خالصانه براو بزرگ گرداند.
 
مرضیه السادات حسینی راد
انتهای پیام/ح


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار