رئیس سازمان انتقال خون خبر داد؛

اعتباربخشی بیمارستان‌ها در گرو امتیاز بانک خون بیمارستانی

رئیس سازمان انتقال خون با اشاره به ورود امتیاز بانک خون بیمارستان گفت: بدون این امتیاز رتبه بندی بیمارستان‌ها انجام نمی‌شود.

اعتباربخشی بیمارستان‌ها در گرو امتیاز بانک خون بیمارستانی
علی اکبر پورفتح‌اله رئیس سازمان انتقال خون در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه در گذشته به بانک‌های خونی بیمارستانی توجهی نمی‌شد، اظهار داشت: در اعتباربخشی بیمارستانی مسائل مرتبط به بانک خون چندان دیده نمی‌شد و مراکز درمانی از راه‌های دیگر امتیاز این بانک خون را در اعتبار بخشی خود جایگزین می‌کردند.
 
رئیس سازمان انتقال خون ادامه داد: مراکز درمانی و بیمارستانی می‌توانستند امتیاز بانک خون بیمارستانی را از راه‌های مانند گلکاری، نظم فیزیکی و فضای سبز بیمارستان کسب کنند به همین دلیل توجهی به آن نمی‌شد، اما اکنون امتیاز بانک خون بیمارستانی در اعتبار بخشی آورده شده و توجه بیشتری به آن می‌شود.
 
پور فتح اله عنوان کرد: معاونت درمان وزارت بهداشت شاخص‌های انتقال خون را به عنوان سنجه‌های مستقل در اعتبار بخشی بیمارستانی قرار دادند.
 
رییس سازمان اتقال خون عنوان کرد: اگر بیمارستانی امتیاز بانک خون بیمارستانی را کسب نکند این امتیاز به مانند حق وتو عمل کرده و اعتبار بخشی بیمارستان بدون آن امکان‌پذیر نبوده و حتی ممکن است بیمارستان نتواند بدون آن ادامه فعالیت داشته باشد و به همین دلیل مدیران بیمارستانی نگاه ویژه‌ای به بانک‌های خون بیمارستانی دارند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.