سازمان انتقال خون اعلام کرد؛

اهدای ۲ میلیون واحد خون در ۱۱ ماهه امسال/ ۳ استان پیشتاز اهدای خون

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: در ۱۱ ماهه ابتدای سال جاری رشد ۸. ۱ درصدی اهدای خون را نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته داشتیم.

اهدای ۲ میلیون واحد خون در ۱۱ ماهه امسال/ ۳ استان پیشتاز اهدای خون
به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بشیر حاجی بیگی از اهدای نزدیک به ۲ میلیون واحد خون طی ۱۱ ماهه سال جاری در کشور خبر داد و گفت: در این راستا استان‌های تهران، فارس و خراسان رضوی در صدر اهداکنندگان خون در ۱۱ ماهه سال جاری بودند.
 
وی با بیان اینکه در ۱۱ ماهه ابتدای سال جاری رشد ۸. ۱ درصدی اهدای خون را نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته داشتیم، افزود: در این زمینه نیز استان‌های تهران، البرز و قزوین بیشترین میزان رشد اهدای خون را در ۱۱ ماهه گذشته در کشور داشته‌اند. همچنین شاخص اهدای خون مستمر به به میزان ۴. ۱ درصد در کشور رشد داشته است و استان‌های کردستان، همدان و سیستان و بلوچستان بیشترین میزان رشد اهدای خون مستمر در کشور را در این مدت تجربه کردند.
 
حاجی بیگی با بیان اینکه طی این مدت ۲ میلیون و ۲۲۱ هزار و ۵۶۳ نفر جهت اهدای خون به مراکز انقال خون مراجعه کردند، گفت: بر این اساس ۱ میلیون و ۹۵۵ هزار و ۱۸۰ واحد خون در ۱۱ ماهه سال جاری اهدا شده است. همچنین در این مدت ۳ میلیون و ۳۹۳ هزار و ۸۲۹ واحد خون و فرآورده‌های خونی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشور توزیع شده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل، حدود یک درصد افزایش یافته است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار