آزمایش های ضروری که از دور خارج می شوند

رئیس سازمان انتقال خون از دلایل نبود برخی آزمایش‌ها در آزمایشگاه سازمان انتقال خون خبر داد.

علی اکبر پور فتح اله رئیس سازمان انتقال خون در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره اینکه برخی آزمایش‌ها مانند ویتامین دی در سازمان انتقال خون ارائه می‌شود، گفت:ما تلاش می‌کنیم آزمایشگاه سازمان انتقال خون به سمت تخصصی شدن حرکت کند.

وی بیان کرد: لزومی نمی‌بینیم وقتی در سطح شهر امکانات آزمایشگاه‌های تشخیص طبی بخش خصوصی و آزمایشگاه‌های بیمارستان‌ها در دسترس مردم است وارد فرآیندهای آزمایش‌های تشخیص طبی شویم.

پورفتح اله با اشاره به اینکه آزمایشگاه سازمان انتقال خون به طور تخصصی برخی آزمایش‌ها را انجام می‌دهد، افزود: آزمایش‌های مربوط به سازگاری نسج و بافت، آنتی ژن‌ها و گروه‌های خونی، انعقاد خون در برنامه این آزمایشگاه به عنوان آزمایشگاه تخصصی گنجانده شده و تلاش می‌کنیم بر روی این قبیل آزمایش‌ها تمرکز دارد.

رئیس سازمان انتقال خون عنوان کرد: ما در آزمایشگاه سازمان انتقال خون آزمایش‌های تشخیص طبی را به این منظور که وقتی بیماری برای آزمایش‌های تخصصی به این آزمایشگاه مراجعه می‌کند بتواند تمام آزمایش‌های مورد نیاز خود را به یکباره انجام دهد عرضه می‌کنیم تا بیماران دچار مشکل نشده و خدمات بهتری دریافت کنند.

وی یادآور شد: آزمایش ویتامین دی در صورت لزوم در فرآیند آزمایشگاهی ما قرار می‌گیرد، اما سرمایه گذاری چندانی در بخش‌های این چنینی نخواهیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار