پورفتح‌اله خبر داد؛

تجهیز آمبولانس‌هاى هوايی و زمينى به گروه خونى o

رئيس سازمان انتقال خون از ارائه گروه خونى o در اورژانس پيش بيمارستانى زنجان و چند پايگاه هوايى خبر داد.

تجهیز آمبولانس‌هاى هوايی و زمينى به كيسه‌هاى خون/ آمبولانس‌هاى چند پايگاه هوايى اورژانس به گروه خونى o مجهز مى‌شوند
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اکبر پورفتح اله رئيس سازمان انتقال خون در در حاشيه مراسم افتتاح پنج پایگاه اورژانس هوایی در وزارت بهداشت با اشاره به تفاهم‌نامه فى‌مابين دو سازمان اورژانس كشور و انتقال خون گفت: اين تفاهم نامه به منظور تجهيز آمبولانس‌ها به كيسه‌هاى خون براى نجات جان بيماران به امضا رسيد.
 
وى ادامه داد: اين طرح به طور پايلوت از زنجان آغاز شده و در ادامه ساير استان‌هاى كشور و بخصوص  بالگردهاى ناوگان هوايى اورژانس به كيسه هاى گروه خونى o مجهز مى شوند تا به بيماران تروما كه دچار آسيب شديده و خونريزى دارند بهتر خدمترسانى كرده و آن ها  را از خطر  مرگ برهانيم.
 
رئيس سازمان انتقال خون  عنوان كرد: گروه خونى o دهنده خون به همه گروه‌هاى خونى است و بدون كراس مچ مى‌توانيم جريان خون بيمار را بلافاصله در آمبولانس راه بيندازيم.
 
پورفتح اله با اشاره به يكى از مشكلات انتقال خون  در آمبولانس‌ها گفت: به خانم‌هاى زير ٥٠ سال به دليل قرار داشتن در سن بارورى و احتمال بيمارى‌هاى مادر و جنينى فقط گروه خونى o منفى را مى‌توان تزريق كرد كه تنها ٣.٥ درصد جامعه اين گروه خونى را دارند و بايد  زيرساخت‌هاى لازم براى تامين اين گروه خونى را فراهم  كنيم.
 
وى يادآور شد: طرح  تزريق خون در آمبولانس‌ها بعد از حادثه تروريستى مترو لندن در دنيا كليد خورد و پس از آن ٨ كشور اروپايى اين طرح را اجرايى كردند و ما خوشحاليم اعلام كنيم از اين پس و در آينده نزديك اين طرح در سراسر كشور ما نيز اجرايى مى‌شود.
 
 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار