شنبه 28 اسفند؛

برگزاری جلسه طرح سوال از شهردار اهواز

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز از برگزاری جلسه طرح سوال از شهردار این شهرستان روز شنبه 28 اسفندماه در صحن علنی شورای شهر خبر داد.

برگزاری جلسه طرح سوال از شهردار اهوازبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ هوشنگ شیرمردی، رئیس شورای اسلامی شهر اهواز بیان داشت: پیرو 60 مورد تذکر و مکاتبه مبنی بر وجود تخلفات گسترده در سیستم شهرداری و سازمان های تابعه و بی توجهی نسبت به این مکاتبات، 59 سوال در 18 صفحه به همراه 250برگ ضمیمه به شهردار اهواز ارائه شده است.
 
وی افزود: طرح سوال از شهردار به استناد ماده 73 قانون شورای اسلامی شهر و در راستای ایفای نقش نظارتی شورا انجام شده است.
 
شیرمردی تصریح کرد: بر اساس قانون، شهردار اهواز برای پاسخگویی به این سوالات باید در صحن علنی حاضر شود و در صورتی که دوسوم اعضا از توضیحات وی قانع نشوند، مساله استیضاح شهردار مطرح می شود.
 
رئیس شورای اسلامی شهر اهواز همچنین از شایعه ای که درباره سفر 14 عضو شورای اسلامی شهر اهواز به خارج از کشور به همراه خانواده در فضای مجازی مطرح شده، اظهار بی اطلاعی کرد.
 
بر اساس این گزارش فهرست 59 سوال رئیس شورای اسلامی شهر اهواز از شهردار بر روی سایت شورای شهر اهواز منتشر شده است.
 
یکی از سوالات مربوط به نامه شورای شهر درباره لیست منازل سازمانی شهرداری است که در اختیار پرسنل شهرداری و یا پرسنل سایر نهادهای خارج از شهرداری قرار دارند اما تا کنون هیچ گزارشی از نحوه واگذاری و افراد ساکن در آنها در دست نیست.
 
در یکی دیگر از سوالات آمده است: با توجه به بررسی های به عمل آمده از ستاد اجرائیات شهرداری و پیمانکاران آن متاسفانه عملکرد ستاد اجراییات بسیار ضعیف و نامطلوب بوده ضمن اینکه پیمانکاران با داشتن بیش از 280نفر نیروی انسانی و تعداد زیادی ماشین آلات و تجهیزات و هزینه سالیانه حدود 12 میلیارد تومان اما با وظایف قانونی خود بر اساس قراردادهای فی مابین عمل نکرده اند و تغییراتی در شهر مشاهده نشده است به طوری که آمار زمین خواری و ساخت و سازهای غیرمجاز چند برابر شده است و بر تعداد احکام قلع و قمع کمیسیون ماده 100 بدون اجرا روز به روز اضافه شده است و در سازمان دهی وانت بارها و سه چرخه ها و غیره اقدام خاصی صورت نگرفته است و ناظران شهرداری با وظایف قانونی خود عمل نکرده اند.
 
در بخش دیگری از نامه طرح سوال آمده است: با توجه به تخصصی بودن وظایف شهرداران و مدیران سازمان ها همه مدیران شهرداران باید واجد شرایط لازم در قانون و علاوه بر داشتن تحصیلات مرتبط دارای تعهد و تجربه و سوابق مدیریت کافی برای اداره امور را داشته باشند ولی اکثر مدیران شهرداری و سازمان ها بعلت نداشتن شرایط فوق باعث ایجاد تخلفات بسیار زیادی در اکثر مناطق و سازمان های تابعه شده اند و ده ها نفر از مدیران به مراجع قضایی احضار یا بازداشت و یا علیه آن ها پرونده هایی شکل گرفته است ودر این مدت 3 ساله هیچ گونه شایسته سالاری در شهرداری و سازمان های تابعه صورت نگرفته است و به علت استفاده از مدیران ناکارآمد و بی تجربه ده ها میلیارد تومان ضرر و زیان متوجه شهرداری و شهروندان شده است. علت انتصاب شهردار منطقه 3 که قبلا مدیرعامل سازمان پسماند بوده و 3.5 میلیارد تومان انحراف بودجه داشته چه بوده است؟
 
در یکی دیگر از سوالات آمده است: با توجه به آمار بسیار بالای قراردادهای منعقد شده جعلی و سوری در برخی مناطق و سازمان ها و واگذاری آن ها به افراد خاص چرا تا کنون اقدامی در جهت برخورد با این پدیده شوم از طریق مراجع قضایی صورت نگرفته است؟
 
در ادامه آمده است: با توجه به بازدیدهای انجام شده از همه مناطق، نواحی، خیابان ها، و محلات و اطلاعات و آمار موجود متأسفانه بیش از صدها هزار مترمربع زمین خواری (تصرف عدوانی) و حدود 15 هزار واحد مسکونی، تجاری و اداری بدون پروانه و تشریفات قانونی و پرداخت حقوق و حق السهم شهرداری در کلان شهر اهواز ساخت و غیرمجاز صورت گرفته که این امر باعث حیف و میل هزاران میلیارد تومان از بیت المال شده است.
 
حدود 10 روز پیش و طی دو نوبت، 7 مدیر و کارمند شهرداری اهواز به دلیل تخلفات مالی بازداشت شدند که یک شهردار منطقه و یک مدیرعامل سازمان در میان آن ها دیده می شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.