احمدی در نشست خبری مطرح کرد؛

تایید 236 و رد صلاحیت 33 نفر در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: در انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی 236 نفر تأیید و 33 نفر رد صلاحیت شدند و 18 نفر از متقاضیان هم از حضور در انتخابات انصراف دادند.

تایید 236 و رد صلاحیت 33 نفر در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلسبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اصغر احمدی رئیس ستاد انتخابات کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز چهارشنبه 25 اسفند ما در محل وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: انتخابات ریاست جمهوری، شورای اسلامی شهر و روستا و میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی را پیش رو داریم.

وی افزود: ثبت‌نام داوطلبان انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی 7 اسفند ماه آغاز شد و پس از مهلت مقرر امروز بررسی صلاحیت کاندیدا پایان یافت.

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: 287 نفر در چهار حوزه انتخابیه در انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند، پس از استعلام از مراکز چهارگانه مستندات آن در اختیار ما قرار گرفت و سوابق آنها از مراجع مربوطه به وزارت کشور ارسال شد.

وی بیان داشت: پس ازاستعلام از مراکز چهارگانه، نیروى انتظامى ٢٩ مورد، وزارت اطلاعات ٢٨ مورد و دادستانى ٣ مورد از سوابق نامزدهاى انتخابات میاندوره اى مجلس را براى وزارت کشور ارسال کردند.

احمدی ادامه داد: در انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی 236 نفر تأیید و 33 نفر رد صلاحیت شدند و 18 نفر از متقاضیان هم از حضور در انتخابات انصراف دادند.

رئیس ستاد انتخابات متذکر شد: در حوزه انتخابیه اهر و هریس 46 نفر ثبت نام کردند که از این تعداد 43 نفر تأیید و 3 نفر رد صلاحیت شدند. در حوزه انتخابیه آذربایجان غربی هم 59 نفر اقدام به ثبت نام کردند که 57 نفر آنها مرد و دو نفر آنها زن هستند، بر این اساس 56 نفر تأیید صلاحیت و یک نفر رد صلاحیت شدند، همچنین دو نفر از آنها هم اعلام انصراف کردند. 

وی خاطرنشان کرد: در حوزه انتخابیه اصفهان 131 نفر ثبت‌نام کردند. 122 نفر مرد و 9 نفر زن هستند که در این میان 96 نفر تأیید صلاحیت و 23نفر رد صلاحیت شدند، همچنین 12 نفر از متقاضیان از حضور در انتخابات انصراف دادند، در حوزه انتخابیه بندرلنگه 51 نفر ثبت‌نام کردند که از این میان 49 نفر مرد و 2 نفر زن هستند؛ 41 نفر از داوطلبان تأیید صلاحیت و 6 نفر از آنها رد صلاحیت شدند چهار نفر هم از حضور در انتخابات انصراف دادند.

احمدی تصریح کرد: کسانی که صلاحیت آنها رد شده می‌توانند در مهلت مقرر با مراجعه به هیأت‌های نظارت استان شکایت خود را مطرح کنند و از 24 تا 29 اسفند ماه فرصت ارائه شکایت به هیأت‌های نظارت وجود دارد.

رئیس ستاد انتخابات ادامه داد: در شهرهایی که اعضای شورای شهر آنها 7 یا 9 نفر است انتخابات به صورت الکترونیک برگزار می‌شود.

وی در واکنش به این سوال که آیا حمید رسایی در انتخابات میان دوره‌ای مجلس تأیید صلاحیت شده گفت: از ذکر نام افرادی که صلاحیت آنها تأیید نشده خودداری می‌کنم.

احمدی افزود: امروز آمار واجدان شرایط شرکت در انتخابات منتشر می‌شود، همچنین بخشنامه ثبت‌نام داوطلبان شورای شهر و روستا به استانداری‌ها ابلاغ شد، بر این اساس داوطلبان از 30 اسفند ماه برای ثبت‌نام در انتخابات شورای شهر و روستا اقدام خواهند کرد.

رئیس ستاد انتخابات کشور خاطرنشان کرد: کسانى که مجددا رد صلاحیت میشوند میتوانند شکایت خود را به شوراى نگهبان ارائه دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار