قم؛

ناکارآمدی قانون شوراها

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر قم گفت: وقتی مشکلاتی در دستگاه‌هایی دولتی دیده می‌شود شورا هیچ احاطه و ازنظر قانونی هیچ دخالتی در این دستگاه‌ها نمی‌تواند داشته باشد،به همین دلیل قانونی که برای شوراها دیده‌شده است از کارآمدی لازم برخوردار نیست

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛ محمود مسگری بابیان اینکه شوراهای شهر مدیریت کل مجموعه شهر را بر عهده دارد، اظهار داشت: عملکردهای موازی شوراها و دیگر نهادهای دولت در شهر یک مسئله مهم است که باید به آن توجه کرد، چراکه این مسئله سبب شده شورا در سال‌های اخیر خلاصه در مجموعه شهرداری شود و کارایی  را که در قانون برای آن تعریف‌شده است نداشته باشد.

وی با اشاره به مشکلات و ناهماهنگی‌های موجود در شهرها  افزود: وقتی مشکلاتی در دستگاه‌هایی دولتی دیده می‌شود شورا به عنوان مدیر شهر هیچ احاطه و ازنظر قانونی هیچ دخالتی در این دستگاه‌ها نمی‌تواند داشته است، به همین دلیل قانونی که برای شوراها دیده‌شده است از کارآمدی لازم برخوردار نیست.

عضو شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر بازنگری دوباره در قانون و شرح وظایف و اختیارات شورای شهرها گفت: باید قانون محکمی برای شوراها نوشته شود درحالی‌که   متأسفانه در طول تاریخ شروع به کار شوراها هر بار که بازنگری صورت گرفته  از اختیارات آن کاسته شده است .

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر قم به بیان عملکرد شورای چهارم پرداخت و عنوان کرد: شورای شهر قم  باید برای کارهای فرهنگی هزینه کند و کار فرهنگی مشخصاً زدن بنر و برگزاری مراسم نیست و باید با توجه به مشکلات و کاستی‌های فرهنگی شهر برنامه‌ریزی  شود.

مسگری در مورد مصوبه اخیر شورای عالی معماری و شهرسازی در رد طرح پیامبر اعظم (ص) نیز تأکید کرد: شورای عالی شهرسازی برای پیامبر اعظم نسخه‌ای نوشته که از ساخت‌وساز جلوگیری می‌کند، اما باید دولت ابتدا تکلیف اوراق مشارکتی را که به مردم فروخته  را مشخص کند.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر قم بیان کرد: دولت خود را، نماینده مردم می‌داند و می‌خواهد که  درآمد شهرداری به‌صورت  متمرکز به خزانه ریخته شود و این در حالی است که اگر درآمد شهرها را در شهر دیگری هزینه کنیم ازنظر حقوقی و بحث شرعی جای سؤال دارد و متأسفانه تمام شهرها را درگیر خود می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری از مردم عوارض می‌گیرد تا در مناطق محروم شهر خودشان خرج کند دولت که نقش حاکمیتی دارد باید هزینه کند، نه‌تنها هزینه نکرده بلکه هزینه شهرداری راکم می‌کند.

انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار