انتخابات پارلمانی سرنوشت‌ساز هلند آغاز شد

انتخابات پارلمانی هلند، که نتیجه آن می‌تواند نقشه سیاسی اروپا را تغییر دهد، در بحبوحه تنش‌ها با ترکیه آغاز شد.

انتخابات پارلمانی سرنوشت‌ساز هلند آغاز شد
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، انتخابات پارلمانی هلند به عنوان یکی از سه انتخابات مهم 2017 (در کنار انتخابات فرانسه و آلمان) که نتیجه آن می‌تواند نقشه سیاسی اروپا را تغییر دهد، از ساعات اولیه امروز چهارشنبه در مراکز اخذ رای این کشور آغاز شد. 

این انتخابات در بحبوحه تنش‌های دیپلماتیک بین هلند و ترکیه برگزار می‌شود.

12 میلیون و 900 هزار واجد شرایط می‌توانند تا ساعت 21 به وقت محلی هلند به هزاران شعبه رأی گیری که در ایستگاه‌های قطار، فروشگاه‌ها و حتی نزد افراد حقیقی دایر شده است، برای شرکت در انتخابات مراجعه کنند.

رقابت اصلی در انتخابات پارلمانی امسال هلند بین حزب راست‌میانه "مارک روته" نخست وزیر کنونی و حزب راست افراطی "خیرت ویلدرس" اسلام‌ستیز معروف هلندی است.

احزاب افراطی وعده داده‌اند در صورت کسب اکثریت کرسی‌های پارلمان، ورود مسلمانان به هلند را ممنوع و مانند انگلیس، این کشور را از اتحادیه اروپا جدا کنند.

از "خیرت ویلدرس" که حزب او در نظرسنجی‌های انتخاباتی از بخت بالایی برای پیروزی در انتخابات برخوردار است،‌ به عنوان "ترامپِ هلند" یاد می‌شود.

کارشناسان سیاسی، پیروزی ویلدرس در انتخابات امروز هلند را یک پیروزی مهم دیگر برای جریانات پوپولیستی رو به رشد در اروپا می‌دانند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار