مخالفت حزب جمهوریخواه خلق ترکیه درباره مداخله نظامی آنکارا در رقه

حزب جمهوریخواه خلق ترکیه با مشارکت نظامی آنکارا در عملیات آزادسازی رقه مخالفت کرد.

مخالفت حزب جمهوریخواه خلق ترکیه درباره مداخله نظامی آنکارا در رقهبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، حزب جمهوریخواه خلق ترکیه، از احزاب مخالف این کشور با ابراز مخالفت خود برای دخالت آنکارا در عملیات آزادسازی شهر رقه سوریه، پایتخت خودخوانده داعش اعلام کرد آزادسازی رقه ارتباط مستقیمی با امنیت ملی ترکیه ندارد و اولویت نخست کشور نیست. 

بر این اساس، "اوزترک ایلماز" – معاون حزب جمهوریخواه خلق ترکیه در امور خارجی – اعلام کرد: ما با هر گونه مشارکت آنکارا در عملیات آزادسازی رقه مخالفیم، زیرا شهر رقه فاصله زیادی تا مرزهای ترکیه دارد و واقعیت آن است که تاثیر مستقیمی بر امنیت کشور ندارد. رقه اولویت نخست ما نیست و ما وظیفه نداریم نظامیان خود را به 220 کیلومتر آن سوی مرزهای خود بفرستیم. 

روز جمعه وزارت خارجه آمریکا از تمایل انجام یک عملیات مشترک با ترکیه و همپیمانان خود در ائتلاف به اصطلاح مبارزه با داعش برای آزادسازی رقه خبر داد. پیش‌تر در 7 فوریه (19 بهمن ماه) رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه با دونالد ترامپ، همتای آمریکایی خود به صورت تلفنی درباره همکاری در مبارزه با تروریسم و گروه تروریستی داعش گفتگو کرده بود. پس از مکالمه تلفنی این دو مقام، مولود چاوش اوغلو – وزیر امور خارجه ترکیه – اعلام کرد شهر رقه بخشی از عملیات "سپر فرات" آنکارا و یکی از اهداف نیروهای نظامی این کشور است. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار