جعفری: جداسازی مواضع معارضان و تروریست‌ها در صدر دستورکار نشست امروز آستانه است

رئیس هیئت مذاکره‌کننده سوریه در آستانه اعلام کرد در نشست امروز، موضوع جداسازی مواضع معارضان مسلح و تروریست‌ها بررسی می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیا الیوم، بشار جعفری، رئیس هیئت مذاکره کننده دولت سوریه، اعلام کرد: جداسازی مواضع معارضان مسلح و تروریست های سوریه در صدر دستورکار جلسه امروز (چهارشنبه) مذاکرات آستانه قرار دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که برنامه مطرح شده در این نشست ها چقدر مواضع گروه های تروریستی و معارضان مسلح سوریه را در بر می گیرد، گفت: این موضوع را بررسی می کنیم.. این مهمترین موضع مذاکرات است.

از سوی دیگر، آیدار بک توماتف، مدیر بخش آسیا و آفریقا در وزارت خارجه قزاقستان، در گفتگو با شبکه اسپوتنیک اعلام کرد: هیئتی 7 نفره متشکل از معارضان مسلح شمال و جنوب سوریه، امشب تنها برای مشارکت در مذاکرات نظامی وارد آستانه می شوند.

وی افزود: با توجه به ورود هیئت معارضان سوری، مذاکرات آستانه 3، یک روز دیگر تمدید می شود. در این شرایط ممکن است پایان مذاکرات و صدور یک توافق نهایی نیز به تعویق بیافتد.

این مسئول وزارت خارجه قزاقستان همچنین اعلام کرد: بررسی آزادسازی زندانیان در دستورکار مذاکرات آستانه است. کشورهای شرکت کننده در این مذاکرات باید اعتماد به یکدیگر را برای حل و فصل این موضوع پیچیده افزایش دهند.

هیئت معارضان سوری اعلام کره بودند که در این مذاکرات مشارکت نخواهند کرد و وزارت دفاع روسیه، ترکیه را مسئول این امر می داند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار