اصفهان؛

کشف 71 میلیارد انواع مختلف کالای قاچاق در سال جاری

فرمانده انتظامی نایین از کشف 71 میلیارد انواع مختلف کالای قاچاق در سال جاری خبرداد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سرهنگ صادق کاظمزاد در نشست خبری با اصحاب رسانه ، گفت : اصحاب رسانه پل ارتباطی بین مردم  ونیروی انتظامی هستند که با انعکاس به موقع اخبار پلیس باعث احساس امنیت در مردم می شوند که جای تشکر از خبرنگاران شهرستان دارد که با اولویت و در اسرع وقت اخبار پلیس را اطلاع رسانی می کنید.

وی پیشگیری از وقوع جرائم ،مبارزه با مواد مخدر ،تصادفات ،ارتقاءامنیت اجتماعی و اخلاقی ، کاهش تهدیدات فضای مجازی را از مهمترین اولویت های سال 95 دانست.  

سرهنگ کاظمزاد ضمن اشاره به  16 خودروی مسروقه ، 9موتور سیکلت و 56 نفر سارق افزود : در پیشگیری از وقوع جرائم و کاهش وقوع سرقتها ،خوشبختانه با تعامل خوب مردم و مسئولان با نیروی انتظامی شهرستان و تشکیلات جلسات متعدد درون و برون سازمانی از ابتدای امسال تاکنون شاهد کاهش وقوع سرقتها در سطح شرستان نسبت به مدت مشابه در سال قبل بوده ایم.  

وی  با اشاره به کشفیات اخیریگانهای انتظامی سطح شهرستان نیروی انتظامی تصریح کرد:  در سال 95 ، 50 جلسه آموزشی درمدارس ،اصناف و مساجد توسط کارشناسان نیروی انتظامی به جهت پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر برگزار گردید.   

فرمانده انتظامی نایین در این نشست به مسئله تصادفات اشاره کرد و بیان داشت: بیشترین نقش  در تصادفاتی که منجر به فوت شده را موتور سواران داشته و پلیس راهوار با انجام طرح های برخورد با موتور سواران متخلف توانسته توفیقات خوبی در این زمینه داشته باشد که امیدواریم با رعایت بیشتر قانون از طرف مردم و علی الخصوص راکبین شاهد کاهش تصادفات موتور سیکلت در شهرستان باشیم.  
 
وی بیشترین علت تصادفات را عدم رعایت قوانین و مقررات برای موتور سواران، نداشتن کلاه ایمنی عنوان و ضمن توصیه به خانواده ها تاکید کرد : موتور سیکلت را در اختیار نوجوانانی که گواهینامه نداشته واگذار نکنند همچنین موتورسواران را به داشتن بیمه نامه و کلاه ایمنی الزامی نمود.  

سرهنگ کاظمزاد در این نشست به کشف  71 میلیارد انواع مختلف کالای قاچاق  اشاره کرد و گفت: مبارزه با قاچاق کالا و ارز جهت تحقق اقتصاد مقاومتی از اولویت های نیروی انتظامی است  که در این مدت انواع مختلف کالای قاچاق کشف که شاهد افزایش 31 درصدی کشفیات نسبت به سال قبل بوده ایم.  

وی در ادامه پیرامون مسائل و مشکلات ، خانواده ها را به کنترل خشم ، صبر و حوصله بیشتر در پیشگیری از اختلافات و خشونت های خانوادگی توصیه نمود.  

فرمانده انتظامی نایین با تاکید بر اینکه امروزه تهدیدات نامحسوس فضای مجازی خصوصا در نوجوان و جوانان در حال افزایش است افزود : دربحث پیشگیری  با همکاری خوب آموزش و پرورش در چهار مرحله با حضور کارشناس انتظامی در مدارس  ، آموزش همگانی آسیب ها و تهدیدات این فضا را  برای بیش از 3000 دانش آموز مقطع دبیرستان و اولیا آنان برگزار گردید که خوشبختانه این مهم بازخوردهای خوبی در این زمینه در خانواده ها داشته است.  

وی دلیل تشکیل بیشتر پرونده های فضای مجازی را سهل انگاری مردم دانست و از شهروندان خواست تا اطلاعات شخصی ، شماره حساب ،کارتهای بانکی ،گذرواژه و پسوردها و همچنین عکسهای خانوادگی خود را دراین فضا قرار نداده و به پیامک های ناشناس ووسوسه بر انگیز توجه ننمایند.

سرهنگ کاظمزاد در پایان با اشاره به برنامه ریزی هدفمند دشمنان این مرز و بوم در حوزه جنگ نرم و شبیخون فرهنگی یادآوری کرد :جهت پیشگیری از انحرافات نوجوانان و جوانان با افزایش سود رسانه و کنترل و نظارت بر فرزندان در زمینه استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی با پرنمودن اوقات فراقت فرزندان خود  گام موثری در جهت پیشرفت و ارتقا میهن اسلامیمان برداریم.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.