همدان؛

فعالیت 42 مرکز ترک اعتیاد در استان

مدیرکل بهزیستی همدان از فعالیت 42 مرکز ترک اعتیاد در استان خبر داد.

فعالیت 42 مرکز ترک اعتیاد در استانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حمیدرضا الوند در نشست با خبرنگاران باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه این مراکز با بازرسی‌های متعدد کارشناسان بهزیستی تحت کنترل هستند، افزود: اسفندماه سال گذشته پروتکلی برای ارتقای سطح خدمات‌دهی تخصصی کمپ‌ها و برخی موارد دیگر از سازمان بهزیستی کشور دریافت شد.

وی ادامه داد: این پروتکل وجود روان‌پزشک را در محل کمپ برای ادامه فعالیت مراکز مورد تأکید قرار داده است که در حال حاضر بیش از 50 درصد مراکز ترک اعتیاد استان همدان خود را با این استانداردها انطباق داده‌اند.

الوند خاطرنشان کرد: هم اکنون 15 هزار و577 خانواده زیر پوشش بهزیستی همدان قرار گرفته اند.

وی به حوزه اشتغال اشاره کرد ویادآورشد:امسال تسهیلات خوبی طبق ماده 16 قانون جذب شده است بطوری که  18 میلیارد تومان تسهیلات برای معلولین ،کودکان خیابانی ،خانواده های بی سرپرست وبد سرپرست ومعتادین هزینه شده است.

این مسئول با بیا ن اینکه سازمان بهزیستی هیچ تکلیفی قانونی برای ایجاد اشتغال و واگذاری مسکن برای جامعه هدف ندارد تصریح کرد: بیش از 87 درصد جمعیت زیر پوشش بهزیستی استان  دوره های آماده سازی شغلی را سپری کرده اند ودراین باره با رایزنی های که انجام شده است منابع اعتباری مناسبی بشکل بلاعوض برای این جامعه هدف طبق درجه بندی واجدین شرایط هزینه شده است.

مدیرکل بهزیستی استان بیان کرد:7 درصد ازشاغلین استان مربوط به معلولین است که بهزیستی بیش از 2 برابر آن را انجام داده است.

انتهای پیام/ ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.