همدان؛

نشست مدیرکل بهزیستی همدان با خبرنگاران باشگاه خبرنگاران + تصاویر

مدیرکل بهزیستی استان همدان گفت: مددجویان فاقد مسکن زیر پوشش بهزیستی استان تا خرداد ماه سال آینده صاحب‌ خانه می‌شوند.

نشست مدیرکل بهزیستی همدان با خبرنگاران باشگاه خبرنگاران + تصاویربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حمیدرضا الوند در بازدید از باشگاه خبرنگاران همدان و در نشست صمیمی با خبرنگاران این مجموعه با اشاره به اینکه مددجویان فاقد مسکن صاحب خانه می‌شوند افزود: خانواده‌های دارای معلول در زمینه تأمین مسکن با مشکلاتی مواجه هستند که در این راستا خانه‌دار شدن این خانواده‌ها در دستور کار بهزیستی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه استان همدان برای مسکن معلولین  سهمیه ای نداشت ادامه داد: با رایزنی انجام شده با سازمان بهزیستی کشور، بنیادمسکن وشهر سازی ،جامعه خیرین بنیاد مستضعفان  موفق شدیم که 54 سهمیه خانواده بالای 2 معلول را جذب کنیم.

الوند اظهار داشت: در این راستا 130 واحد مسکن شهری و 140 واحد مسکن روستایی با تأمین اعتبار لازم تحویل مددجویان ‌بهزیستی خواهد شد که در این باره 80 درصد واحدها آماده و برای خانواده های واجد شرایط واگذار شده است و بقیه تا اواخر خرداد ماه سال آینده تحویل داده می شود.

مدیرکل بهزیستی همدان عنوان کرد: شرایط واگذاری مسکن توسط کمیته راهبردی تأمین مسکن خانواده‌های دارای دو معلول و یا بیشتر است.

الوند ادامه داد: به مددجویان مناطق شهری فاقد مسکن نیز با تأمین سهم آورده، واحدهای مسکن مهر با تسهیلات 30 میلیون تومان و کارمز 4 درصد واگذار می‌شود و همچنین به مددجویان روستایی نیز تسهیلات 18 میلیونی با کارمزد 4 درصد ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: 200 هزار معلول در استان همدان وجود دارد که 35 هزار نفر از این تعداد زیر پوشش خدمات مستمر سازمان بهزیستی هستند.

الوند با اشاره به اینکه اعتبارات درحوزه معلولین نسبت به مشابه سال گذشته 59 درصد افزایش داشته است ابراز کرد: امسال هزینه کاشت حلزون به 80 نفر به افراد نیازمند به کاشت حلزون زیر پوشش بهزیستی استان پرداخت شد.

وی اظهار داشت: اشتغال، مسکن، مناسب‌سازی و خدمات توانبخشی از نیازهای اساسی معلولان است که بهزیستی به تنهایی قادر به ارائه این خدمات نیست و عزم همگانی دستگاه‌ها از جمله صدا وسیما و راه شهر سازی را می‌طلبد.


راه بسیار زیادی در بحث مناسب سازی داریم

مدیرکل بهزیستی استان همدان به حوزه  مناسب سازی در معابر و دستگاه های دولتی  اشاره کرد و یادآور شد: نوع برخورد مردم و تفکر فرهنگی نسبت به معلولان در استان باید فرهنگ سازی شود.

وی با بیان اینکه دستور العمل وضوابط از سوی کشور برای همه دستگاهها ابلاغ شده است تصریح کرد: باید  مناسب سازی ورودی ها، رمپ ها و آسانسورها به ویژه در دستگاه های اجرایی مورد توجه قرار گیرد.

الوند به حوزه توانبخشی سازمان بهزیستی استان اشاره کرد و ادامه داد: درخرید تجهیزات توان بخشی رشد قابل توجهی داشتیم و در این باره 140 درصد افزایش اعتباراختصاص داده شد بطوری که تمام تجهیزات استان بیش ازحد مورد نیاز خریداری شد.

وی خاطر نشان کرد: اعتبار خرید برای تجهیزات حوزه توان بخشی 6 میلیارد و300 میلیون ریال بود که امسال به 14 میلیارد و400 میلیون ریال افزایش یافت که این میزان رشد 100 درصدرا نشان می دهد.

این مسئول خاطر نشان کرد: 35 هزارو500 نفر معلول زیر پوشش خدمات توانبخشی استان قرار دارند.

مددجویان بهزیستی همدان صاحب‌ خانه می‌شوند

مددجویان بهزیستی همدان صاحب‌ خانه می‌شوند

مددجویان بهزیستی همدان صاحب‌ خانه می‌شوند


مددجویان بهزیستی همدان صاحب‌ خانه می‌شوند

مددجویان بهزیستی همدان صاحب‌ خانه می‌شوند

مددجویان بهزیستی همدان صاحب‌ خانه می‌شوند


انتهای پیام/ ج



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.