همدان؛

خدمات‌ رسانی به 12 منطقه آسیب خیز ملاير

مسئول مرکز اورژانس اجتماعی ملایر از خدمات رسانی این مرکز به 12 منطقه آسیب خیز شهرستان خبر داد.

خدمات‌ رسانی به 12 منطقه آسیب خیز ملاير
مسئول مرکز اورژانس اجتماعی ملایر گفت: خدمات مرکز اورژانس اجتماعی ملایر به صورت حضوری، برقراری تماس تلفنی خطی 123 و حضور در محله‌های آسیب‌خیز با خودروی سیار انجام می‌شود.

وی با اشاره به ارائه خدمات این مرکز از طریق تلفن خطی 123 افزود: در 10 ماهه امسال تعداد یک‌هزار و 911 تماس با این مرکز برقرار شده که بیش از یک‌هزار و 350 مورد آن مرتبط با خدمات مرکز بوده است.

حسن‌زاده گفت: از این تعداد تماس‌ها بیش از 700 مورد تماس تلفنی انجام شده از سوی بانوان و ما بقی نیز پاسخگویی به تماس تلفنی آقایان بوده است.
 
وی اظهار کرد: بیشتر این تماس‌ها در زمینه اختلافات حاد خانوادگی، همسرآزاری، متقاضیان طلاق، کودک‌آزاری، سالمندآزاری، دختران و زنان آسیب‌دیده و در معرض آسیب و.... بوده است.

مسؤول مرکز اورژانس اجتماعی ملایر تصریح کرد: تعدادی از این موارد به منابع درون سازمانی و تعدادی نیز به منابع برون‌سازمانی ارجاع  داده شده و نتیجه تماس‌های گرفته شده که با همت کارشناسان رفع مشکل شده نیز بیش از 500 مورد بوده است.
 
 وی با بیان اینکه مهمترین رسالت اورژانس اجتماعی رسیدگی به بحران است گفت: در 9 ماهه امسال 55 پرونده در مرکز مداخله در بحران داشته‌ایم که 42 مورد آن مربوط به زنان و 13 مورد آن نیز مربوط به مردان بوده است.

حسن‌زاده موضوعات پرونده‌های مرکز مداخله بحران اورژانس اجتماعی ملایر را نیز شامل مشکلات همسرآزاری، کودک آزاری، بیکاری، اقدام به خودکشی، سایر خشونت‌ها، بدسرپرستی و.. برشمرد و تصریح کرد: در این زمینه در سال جاری مبلغ 27 میلیون و 500 هزار تومان کمک به افراد آسیب‌دیده صورت گرفته است.

وی پرداخت وام به افراد فاقد شغل به تعداد پنج نفر را نیز از خدمات این مرکز برای افراد دارای پرونده دانست و گفت: این مرکز برای افراد نیازمند نگهداری (مثل دختران فراری و یا کودکان آسیب دیده) خوابگاه موقت تا زمان ارجاع به مراکز مرتبط را دارد.

مسؤول مرکز اورژانس اجتماعی ملایر در ادامه به حضور خودروی سیار مرکز اورژانس اجتماعی ملایر  به مناطق آسیب‌خیز شهرستان اشاره کرد و گفت: با توجه به اولویت‌بندی مراکز آسیب‌خیز شهرستان؛ خدمات ما به 12 محله آسیب‌خیز در اولویت است.

وی این خدمات را شامل سرکشی و گشت‌زنی در این مناطق، برگزاری کلاس‌های و دوره‌های آموزشی در مساجد و محله‌های این مناطق، توزیع بروشورها و جزوه‌های آموزشی در بخش‌های مختلف و.. برشمرد و گفت: این خدمات توسط مددکاران و کارشناسان روانشناس مرکز در روزهای زوج در این مناطق ارائه می‌شود.

حسن‌زاده با بیان اینکه این مرکز در حال حاضر زیر نظر بهزیستی با 14 نفر پرسنل خدمات‌دهی دارد خاطرنشان کرد: این افراد شامل روانشناس، مشاور، مددکار، کارشناس‌خط و مسؤول اورژانس هستند.

انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.