همدان؛

شناسایی و ساماندهی سه هزارو 500 کودک بی سرپرست در استان همدان

مدیرکل بهزیستی استان همدان از شناسایی وساماندهی 3500 کودک بی سرپرست در استان همدان خبر داد.

شناسایی و ساماندهی سه هزارو 500  کودک بی سرپرست در استان همدان
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حمید رضا الوند به مناسبت هفته بهزیستی در جمع خبرنگاران با اشاره به
اینکه بیشتر زنان سرپرست خانوار به دلیل شرایط زندگی و معیشتی نیازمند حمایت روحی ومعنوی هستند گفت: تمام خانواده های بد سرپرست و بی سرپرست زیر پوشش این سازمان حقوق ماهیانه خود را به شکل مستمری دریافت می کنند.
وی خدمات درمانی، کمک هزینه برای فرزندان، کمک هزینه دانشجویان، ارائه خدمات مدد کاری،مشاوره، و رائه تسهیلات برای اشتغال طبق قانون را از جمله خدمات سازمان بهزیستی استان به خانواده های بی سرپرست وبد سرپرست بر شمرد.
الوندی بااشاره به اینکه هم اکنون مشکلی در ارائه خدمات به این
‌خانواده ها نداریم افزود: هفت کلینیک مددکاری اجتماعی وچندین موسسه خیریه درحال فعالیت هستند.
وی تصریح کرد 90%از خدمات سازمان بهزیستی به بخش خصوصی واگذار شده است .
مدیرکل بهزیستی استان بابیان اینکه کمیتهILC برای حمایت از
معلولان وسرعت بخشی در انجام کارهای انهادر استان مشغول به فعالیت است، افزود: در صدد هستیم  مرکز توان بخشی با استاندارد لازم را راه اندازی کنیم .
وی همچنین  از راه اندازی مرکز معلولین زیر چهارده سال در شهرستان ها برای تسهیل در امور معلولین  و خانواده  انها خبر وادامه داد: هم اکنون  44 کمپ ترک اعتیاد در استان فعالیت میکنند.
وی گفت: مد نظر است مرکز ترک اعتیاد نیز با خدمات ویژه را راه اندازی کنیم.
حمید رضا الوندبه یکی از اولویت های سازمان بهزیستی استان  اشاره و خاطرنشان کرد: مرکز باز پیوند خانواده در خصوص کودکا ن بی سر پرست وبد سر پرست را به زودی راه اندازی میکنیم.

انتهای پیام/ ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.