آمریکا: شهرک سازی اسرائیل، چالشی حل نشدنی است

وزارت خارجه آمریکا شهرک سازی صهیونیست ها را موضوعی حل نشدنی در روند سازش دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به دستور کار سفر فرستاده ویژه رئیس جمهور این کشور به اراضی اشغالی فلسطین بر چالشی بودن موضوع شهرک های یهودی نشین در اراضی اشغالی تاکید کرد و گفت نمی توان پیش بینی کرد موضوع شهرک ها حل و فصل شود.
 
به گزارش شبکه تلویزیونی رویترز، مارک تونر در پاسخ به پرسشی درباره سفر جیسون گرین بلت فرستاده ی ویژه رئیس جمهور آمریکا در روند به اصلاح صلح خاورمیانه به اراضی اشغالی فلسطین و اینکه آیا از وزارت خارجه هم کسی او را در این سفر همراهی خواهد کرد یا خیر؟ گفت: جیسون گرین بلت در هفته پیش رو به اسرائیل و کرانه باختری سفر می کند و در این سفر با مقام های ارشد اسرائیل و فلسطینی ها دیدار خواهد کرد.
 
وی برای گوش فرا دادن و تبادل نظر با مقام های منطقه به این سفر می رود و دیدگاه آنان را درباره وضعیت کنونی جویا خواهد شد و این که چگونه می توان به سوی صلح نهایی پیشرفت کرد. گرین بلت با نخست وزیر نتانیاهو و محمود عباس (رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین) و با دیگر مقام های اسرائیلی و فلسطینی از جمله مقام های امنیتی هر دو طرف دیدار خواهد کرد.
 
این دیدار نخستین دیدار از سری سفرهایی است که به منطقه برنامه ریزی شده است. وی مدتی است دارد با شورای امنیت ملی و با وزارت خارجه درباره این سفر رایزنی می کند. ما هم در این زمینه به او و به نماینده ی ارشد شورای امنیت ملی که او را در این سفر همراهی خواهد کرد خیلی کمک کرده ایم.
 
نمی دانم آیا فردی از وزارت خارجه با او همراه خواهد شد یا خیر. اما البته سفارتخانه و کنسولگری ما به این هیئت کمک خواهند کرد. تونر در پاسخ به این پرسش که آیا گرین بلت قرار است برای پایان دادن به موضوع شهرک های (یهودی نشین در اراضی اشغالی) به این سفر برود؟ گفت: خیر، دستور کار این سفر بیشتر گوش فرا دادن و شنیدن مواضع دو طرف و چگونگی رسیدن به دیدگاهی مشترک است که فرایند (به اصطلاح) صلح به نتیجه برسد.
 
روشن است که موضوع شهرک ها نیز به بحث گذاشته خواهد شد. اما نمی توان پیش بینی کرد موضوع شهرک ها حل و فصل شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار