سفیر جدید آمریکا در تل‌آویو: جولان منطقه‌ای راهبردی برای اسرائیل است

سفیر جدید آمریکا در فلسطین اشغالی مدعی شد برای رژیم صهیونیستی، بلندی‌های اشغالی جولان منطقه‌ای راهبردی است و هیج جایی برای بحث در این باره وجود ندارد.

سفیر جدید آمریکا در تل‌آویو: جولان منطقه‌ای راهبردی برای اسرائیل استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العالم، سفیر جدید آمریکا در فلسطین اشغالی، روز (پنجشنبه) مقابل مجلس سنای آمریکا مدعی شد: "بلندی های جولان برای "اسرائیل" منطقه‌ای راهبردی است و هیج جای بحث و مناقشه نیست."

"دیوید فریدمن"، سفیر جدید آمریکا در سرزمین‌های اشغالی، روز (پنجشنبه) مدعی شد: "معتقدم که بلندی‌های جولان منطقه‌ای راهبردی و بسیار مهم برای "اسرائیل" است؛ می‌توان تصور کرد که اگر جولان تحت سیطره اسرائیل نمی‌بود، چگونه آن به دردسر می‌افتاد... داعش می‌توانست این بلندی‌ها را به سیطره خود درآورد."

فریدمن، که یک حقوقدان آمریکایی یهودی‌تبار است و همواره اظهاراتی جنجالی در حمایت از رژیم صهیونیستی مطرح می‌کند، در ادامه مدعی شد: "بلندی‌های جولان منطقه نزاع نیست."

وی این اظهارات را یک روز پس از آن مطرح کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که در دیدار با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در واشنگتن، از وی خواست "حاکمیت اسرائیل" بر بلندی‌های جولان را به رسمیت بشناسد.

بلندی‌های جولان از دهه 1960 در اشغال رژیم صهیونیستی است. این رژیم در جنگ شش روزه‌ سال 1967، این قسمت از سوریه را تصرف و در سال 1981 آن را ضمیمه سرزمین‌های اشغالی کرده است.

از نظر جامعه بین‌الملل اشغال بلندی‌های جولان از سوی رژیم غاصب صهیونیستی غیرقانونی است.

بیش از پنج نفر از سفرای پیشین آمریکا در سرزمین اشغالی در نامه‌ای خطاب به دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات با انتخاب فریدمن به عنوان سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی مخالفت کردند؛ چرا که وی مواضعی تندروگرایانه‌ای درخصوص مواردی مانند شهرک‌های صهیونیستی و راهکار موسوم به تشکیل "دو دولت" دارد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار