اصفهان؛

برخورد پلیس با ناهنجاری های چهارشنبه آخر سال

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: نیروی انتظامی مخالف با شادی مردم نیست بلکه با ناهنجاری‌ها و ناآرامی‌ها مخالف است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سردار عبدالرضا آقاخانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری مسؤولان نیروی انتظامی با بیان این که در مقاطع مختلف اصحاب رسانه کمک حال نیروی انتظامی استان اصفهان بوده‌اند، اظهار کرد: با تلاش همه نیروهای انتظامی استان اصفهان مخصوصاً پلیس‌های تخصصی مانند فتا، مواد مخدر و اطلاعات توانستیم خود را به شاخصه‌های مطلوب ناجا برسانیم.

وی با اشاره به عملکرد نیروی انتظامی در سال 95 افزود: در بحث سرقت با 2 درصد افزایش سرقت مواجه هستیم و در دستگیری سارقان 7 درصد و در دستگیری افراد شرور  21 درصد، در دستگیری قاچاقچیان 16 درصد و در کشف قتل نیز 30 درصد افزایش داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان این که 33 تن مواد مخدر از ابتدای سال تاکنون کشف شده، ادامه داد: در جمع‌آوری و کشف سلاح‌های غیرمجاز نیز 11 درصد رشد داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: افزایش جمع‌آوری تجهیزات ماهواره‌ای و دستگیری مجرمان جرائم اجتماعی که حدود 12 درصد بوده و نیز رتبه اول رزمایش‌های فنی نیروی انتظامی، نشان می‌دهد که این پلیس در عرصه فضای مجازی فعالیت‌های خوبی داشته است.

سردارآقاخانی با بیان اینکه پلیس راهور استان اصفهان در سال 95 در کل کشور رتبه اول را در خصوص کاهش تصادفات به دست آورد، ادامه داد: در سال جاری بیش از 1.5 میلیون تماس تلفنی از مردم استان اصفهان با پلیس گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در بحث کاهش جرائم خشن کل جرائم این حوزه یک درصد کاهش داشته‌اند، اضافه کرد: هم‌چنین در بحث قتل، نیروی انتظامی استان اصفهان با 13 درصد کاهش و در خصوص تجاوز به عنف با 20 درصد کاهش روبه‌رو بوده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با تأکید بر اینکه نیروی انتظامی مخالف با شادی مردم نیست بلکه با ناهنجاری‌ها و ناآرامی‌ها مخالف است، اظهار کرد: سیاست نیروی انتظامی در بحث برخورد با متخلفان در شب چهارشنبه آخر سال همانند سال گذشته خواهد بود.

آقاخانی بیان کرد: در سال 94 مردم استان اصفهان در بحث همکاری با پلیس در شب چهارشنبه آخر سال همکاری‌های بسیار خوبی داشته‌اند.

وی خطاب به مردم در خصوص آتش‌بازی‌های چهارشنبه آخر سال تأکید کرد: امسال از خانواده‌ها درخواست داریم تا فرزندان خود را از تهدیدات آتش‌بازی در خصوص چهارشنبه آخر سال آگاه کنند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در خصوص اقدامات این نیرو برای نوروز 96 گفت: رزمایش نوروزی نیروهای انتظامی از تاریخ 25 اسفند آغاز و تا 20 فروردین 96 ادامه خواهد داشت؛ 25 اسفند این رزمایش با برگزاری مراسمی در فرماندهی انتظامی این استان کار خود را آغاز خواهد کرد.

وی با بیان اینکه رزمایش نوروزی پلیس راهور همانند سال‌های گذشته در نوروز 96 نیز ادامه خواهد داشت، افزود: ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان 35 ایستگاه سلامت امنیت در جاده‌ها را برای امنیت مسافران نوروزی راه‌اندازی خواهد کرد که این طرح در سال گذشته از استان اصفهان آغاز شد و به تدریج در کل کشور تسری یافت.

سردارآقاخانی با اعلام اینکه برای نوروز 96 پلیس پارک‌ها و فضای سبز برای نخستین بار در پارک‌ها و فضاهای سبز استان اصفهان راه‌اندازی خواهند شد، عنوان کرد: این پلیس‌ها برای نخستین در پارک‌ها برای استقبال و فراهم‌سازی امنیت بیشتر مسافران این طرح را به صورت آزمایشی انجام خواهند داد.

وی ادامه داد: سال 96 سال قرار دادن کل توان عملیاتی در انجام کارهای خاص و برخورد با جرائم ویژه است که برخورد با اراذل و اوباش، برخورد با باندهای قاچاق، ارتقای امنیت‌های اخلاقی با رویکردهای جدید و برخورد با اماکن غیرمجاز که محل تجمع متخلفان هستند؛ در اولویت برخوردهای نیروی انتظامی قرار دارد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در رابطه با تلخ‌ترین اتفاقات برای نیروهای انتظامی استان اصفهان در سال 95 گفت: تلخ‌ترین حادثه‌ها برای این نیرو شهادت همکارمان در سرقت مسلحانه از بانک مسکن، فوت دو نفر از پلیس‌های راهور و شهادت شهید قضاوی در مبارزه با مواد مخدر بود.

وی در رابطه با سرقت مسلحانه از شعبه ملاصدرای بانک مسکن افزود: پلیس آگاهی در خصوص سرقت مسلحانه شعبه ملاصدرای بانک مسکن سرنخ‌های جدیدی به دست آورده که در صورت اطمینان آنها را در اختیار رسانه‌ها خواهد گذاشت.

سردار آقاخانی در رابطه با پیگیری پرونده شهادت شهید قضاوی عنوان کرد: پرونده شهادت این پلیس مبارز با مواد مخدر به دیوان عالی فرستاده شده که بحث قصاص آن نیز تائید شد.





انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.