در ادامه تشدید تنش‌ها میان آنکارا-آمستردام؛

هلند به شهروندان خود در ترکیه هشدار داد

به دنبال تشدید تنش‌ها میان آنکارا و آمستردام، هلند از شهروندانش در ترکیه خواست از حضور در مناطق پُرجمعیت پرهیز کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، وزارت امور خارجه هلند امروز (دوشنبه) با انتشار بیانیه‌ای از شهروندان این کشور در ترکیه درخواست کرد با توجه به تشدید تنش های دیپلماتیک ایجاد شده میان دو کشور، مراقب خود باشند و از تجمع و حضور در مناطق پرجمعیت اجتناب کنند.

تنش ها میان ترکیه و هلند از دو روز پیش زمانی که آمستردام از ورود هواپیمای حامل "مولود چاووش اوغلو"، وزیر امور خارجه ترکیه در این کشور جلوگیری کرد، بالا گرفت. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در پاسخ به این رفتار هلند اعلام کرد چنین اقدامی بی‌پاسخ نخواهد ماند. وی حتی هلندی‌ها را بقایای نازی ها و فاشیست ها خواند.

معاون نخست‌وزیر هلند دراین خصوص گفت: اینکه از جانب یک کشور که خودش در راستای حقوق بشر در جهت مخالف حرکت می کند، نازی خطاب شویم، واقعا نفرت انگیز است.

آنکارا خواهان عذرخواهی هلند بابت اتفاقات چند روز گذشته است؛ اما هلند اعلام کرد به هیچ وجه از آنکارا عذرخواهی نخواهد کرد.

چاووش اوغلو قرار بود در سفر خود به هلند در خصوص جلب آرای اتباع ترکیه ای برای همه پرسی تغییرات قانون اساسی در اجتماع ترک تبارهای هلند سخنرانی کند که این اتفاق نیفتاد. رجب طیب اردوغان در این خصوص گفت: هلند هر چه تلاش کند اتباع ترکیه نقشه آنها را درباره این همه پرسی بر هم خواهند زد. ما بعد از 16 آوریل (زمان برگزاری همه پرسی) پاسخ لازم را به هلند خواهیم داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار