تبریز؛

تلاش هیئت اجرایی و نظارتی آذربایجان شرقی درتامین سلامت انتخابات شوراها

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت : مسئولان اجرایی انتخابات ، تمام همت خود را برای برگزاری انتخاباتی امن ، سالم و قانونمند در اردیبهشت 96 به کار خواهند گرفت.

تلاش هیئت اجرایی و نظارتی آذربایجان شرقی درتامین سلامت انتخابات شوراهابه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛سعید شبستری خیابانی امروز در همایش اعضای هیئتهای نظارت برانتخابات شوراهای آذربایجان شرقی افزود : همه سلایق سیاسی باید وحدت رویه را در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ، شورهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای مجلس رعایت  کنند.
وی گفت : 3 هزار و 400 صندوق برای پنجمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در نظر گرفته شده است.
 رئیس هیئت عالی  نظارت بر پنجمین انتخابات شوراهای استان هم در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما گفت : کارهای مقدماتی هیئتهای نظارت برانتخابات شوراهای آذربایجان شرقی از یک ماه قبل آغاز شده است اما ماموریت اصلی این هیئتها برای تعیین صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی از 30 اسفند شروع می شود.
سلمان خدادادی افزود : 250 نفر عضو هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان فعالیت خواهند کرد.
وی با تاکید بر رعایت اصول استعلام از مراجع 4 گانه برای تایید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی شوراها گفت : اعضای هیئت عالی نظارت باید از برخورد جناحی و حزبی در احراز صلاحیت داوطلبان شوراهای اسلامی پرهیز کنند و تنها بر اساس قانون به وظیفه محوله خود عمل کنند.
رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی هم در این همایش گفت:  قانونگرایی ، خدمتگزاری ، رعایت اخلاق حرفه ای و فضیلت محوری باید در شوراهای شهر و روستا نهادینه شود تا بخش مهمی از مشکلات اجتماعی رفع شود.
حجت الاسلام مظفری افزود : اعضای هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراها نباید اجازه دهند کسانی که از لحاظ اعتقادی و شرعی مشکل دارند یا با اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی بیگانه اند به شوراهای اسلامی شهر و روستا راه یابند.
وی از آمادگی مجموعه قضایی استان برای صدور گواهی سوء پیشینه و بررسی حقوقی سوابق نامزدهای انتخابات شوراها در کمتر از سه روز خبر داد و گفت : فعالیت ستاد پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی  از یک ماه قبل در دستگاه قضایی استان آغاز شده است.
رئیس کل دادگستری استان خاطرنشان کرد : این نهاد قانونی ، با هرگونه تبلیغات ، به راه انداختن  کارناوالهای انتخاباتی و جلسات سخنرانی خارج از چارچوب و زمان معین شده تیلیغات انتخابات برخورد خواهد کرد.
عزیزی رئیس دفتر هیئت نظارت بر انتخابات استان هم در این همایش ، همکاری حوزه اجرایی با نهاد  نظارت بر انتخابات را برای کاستن از آسیبهای احتمالی ضروری دانست و گفت : دشمن برای انتخابات اردیبهشت 96 نقشه های شومی طراحی کرده است و باید همه جریانها و گروههای سیاسی هوشیاری و وحدت خود را حفظ کنند.
انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار