اصفهان؛

شهدا شهید شدند که نمیرند

شهدا شهید شدند که نمیرند، آن‌ها حقیقت را پیدا کردند و در این مسیر شجاعانه تا انتها حرکت کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز در یادواره 342 شهید ارتش در شهرستان کاشان اظهار داشت: یادواره شهدا به نام هر شهیدی که به پا شود، یادواره کل شهدای نظام جمهوری اسلامی است و این تقسیم‌بندی‌های منطقه‌ای فقط برای اعتبارات ماست و شهدا تقسیم‌بندی ندارند.

امیر سرتیپ نوذر نعمتی افزود: در جوامع انسانی، واژه‌های متداولی وجود دارد که در همه فرهنگ‌های موجود در جامعه، قابل‌احترام و مقدس هستند؛ حتی اگر تعاریف متفاوتی از آن‌ها وجود داشته باشد.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: یکی از این واژه‌ها حقیقت‌جویی است؛ عده‌ای در زندگی خود به حقیقت دست پیدا نمی‌کنند که تکلیف این افراد مشخص است؛ اما افرادی که به حقیقت می‌رسند به دو دسته تقسیم می‌شوند، کسانی که در راه حقیقت شجاعانه حرکت می‌کنند و عده‌ای که در این مسیر حرکتی نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: شهدا کسانی هستند که به حقیقت رسیدند و در این راه شجاعانه حرکت کردند و به شهادت رسیدند.

سرتیپ نعمتی خاطرنشان کرد: خدای متعال خطاب به پیامبر اکرم(ص) بر استقامت در راه حق تأکید زیادی دارد و این موضوع فقط مربوط به آن زمان نیست، بلکه برای تمام زمان‌هاست؛ شهدا کسانی هستند که در راه حقیقت استقامت کردند.

وی ادامه داد: البته حرکت در این مسیر بسیار سخت است، هر کس در این مسیر حرکت کند و صبر پیشه کند، در نهایت به خدای متعال می‌رسد و شهدا رسیدند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: شهدا شهید شدند که نمیرند، آن‌ها حقیقت را پیدا کردند و در این مسیر شجاعانه تا انتها حرکت کردند.

وی با اشاره به علت برگزاری یادواره‌های شهدا تصریح کرد: آن‌ها به هدف خود رسیدند و برگزاری این یادواره‌ها سودی برای آن‌ها ندارد، اما ما از برگزاری این یادواره‌ها هدفی داریم و به مستکبران که دشمن اصلی اسلام هستند می‌گوییم همچنان در این مسیر قرار داریم و باقی خواهیم ماند.

سرتیپ نعمتی با اشاره به مرامنامه شهدا خاطرنشان کرد: اگر زندگینامه شهدا را مطالعه کنیم می‌بینیم آن‌ها صلابتی همچون کوه داشتند اما در عین این صلابت انسان‌های بسیار مهربانی بودند؛ آن‌ها روح آرامی داشتند اما در عین این آرام بودن، شتاب زیادی برای شهادت داشتند، شهدا در مشکلات صبر زیادی داشتند اما برای رسیدن به شهادت بی‌قرار بودند.

 وی تصریح کرد: در بین این 342 شهید، انواع شهدا قابل‌مشاهده است، شهیدی برای پیروزی انقلاب، شهیدی برای آزادی خرمشهر و حتی شهدای مفقودالاثر؛ این شهدا باید چراغ‌های راه ما قرار بگیرند تا در مسیری که امام خمینی(ره) قدم گذاشت و شهدا با خون خود آن را آبیاری کردند و اکنون به دست ما سپرده‌شده است، قدم برداریم.

گفتنی است در پایان این برنامه با حضور جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش، ارشد نظامی آجا در استان اصفهان و نماینده ولی‌فقیه در کاشان از کتاب شهدای ارتش در منطقه فرهنگی کاشان رونمایی شد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.