اصفهان؛

شهادت عالی‌ترین منشأ ایثار است

شهادت عالی‌ترین منشأ ایثار است و شهید حی و وارث انبیاست و این شهدا هستند که حاکم کننده اراده الهی در بشریت هستند؛ پیروزی انقلاب اسلامی نیز حاصل شجره طیبه شهادت است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رئیس بنیاد شهید استان اصفهان  که سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان بود، اظهار کرد: در ابتدا یاد 23 هزار و پانصد شهید استان و 95 شهید مدافع حرم را گرامی می‌داریم.

داریوش وکیلی با بیان اینکه بنیاد شهید در 22 اسفند 58 و به فرمان امام خمینی (ره) تأسیس شد، افزود: به همین مناسبت شورای انقلاب فرهنگی این روز را روز شهدا نامید است؛ شهادت رفیع‌ترین قله انسان است و سرچشمه همه خوبی‌هاست.

رئیس بنیاد شهید استان اصفهان تصریح کرد: شهید محرک تاریخ و حماسه‌ساز است و شهادت الگوبرداری از برترین‌هاست که اوج کمال انسان و الگو برداری از حضرت عباس (ع) است.

وی عنوان کرد: شهادت عالی‌ترین منشأ ایثار است و شهید حی و وارث انبیاست و این شهدا هستند که حاکم کننده اراده الهی در بشریت هستند؛ پیروزی انقلاب اسلامی نیز حاصل شجره طیبه شهادت است.

وکیلی مطرح کرد: بنیاد شهید نیز برای زنده نگاه داشتن یاد شهدا و حفظ آثار آن‌ها تلاش‌هایی کرده است و 850 هزار اثر از شهدای استان ثبت و ضبط شده و به نسخه دیجیتالی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: موضوع کار بنیاد بر اساس اساسنامه مصوب مجلس بر سه رکن استوار است که در قبال شهادت، در کنار شهید بودن و در کنار خانواده شهدا بودن این سه رکن هستند؛ در رابطه با شهادت، تحقیق و برنامه‌ریزی برای شهادت و احیای فرهنگ ایثار در جامعه در دستور کار بوده است.

رئیس بنیاد شهید استان اصفهان افزود: در قبال شهید، وظیفه تجلیل از مقام شهید، زنده نگه داشتن یاد او، حفظ آثار فرهنگی و وصایای شهید، ترویج سیره آن‌ها و برگزاری یادواره شهدا پیگیری شده است و در قبال خانواده شهدا نیز پیگیری حقوق فرهنگی، آموزش، توانمند کردن فرزندان شهدا برای پذیرش مسؤولیت‌های اجتماعی و تقویت اراده آن‌ها بر عهده بنیاد شهید بوده است.

وی خاطر نشان کرد: تلاش شده ارتباط معنوی خانواده‌ها با شهدا تقویت شود و فرزندان آن‌ها برای حفظ میراث شهادت و دفاع از ارزش‌های انقلاب آماده شوند.

وکیلی ابراز کرد: بنیاد شهید، بنیادی آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است و تلاش می‌کند با استعانت به فرهنگ شهادت امام حسین (ع) و استفاده از رهنمودهای مقام معظم رهبری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و خود اتکایی خانواده شهدا و ایثارگران قدم بردارد.

وی در پایان اظهار کرد: در این راستا سه رکن را دنبال کرده که عبارت‌اند از، ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی، توانمندسازی و بهره‌وری که اقداماتی نیز صورت گرفته است.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.