معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

ترانزیت پهنای باند از انحصار دولت خارج می شود

محمدجواد آذری جهرمی، از رفع انحصار ترانزیت بهنای باند از انحصار دولت خبر داد.

ترانزیت پهنای باند از انحصار دولت خارجی می شود
به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدجواد آذری جهرمی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع خبرنگاران با اعلام خبر رفع انحصار دولتی از پهنای باند در صورت موافقت مجلس، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: در بند الف ماده 83 برنامه ششم توسعه و سیاست های تعریف شده برای سند چشم انداز با افزایش ظرفیت ترانزیت در بخش ارتباطات تا پایان برنامه ایران باید به هاب ارتباطی منطقه تبدیل شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر و بر طبق اساس نامه شرکت ارتباطات زیرساخت ترانزیت بین الملل انحصارا در اختیار این شرکت است، اظهار داشت: برنامه ریزی برای تبدیل شدن ایران به هاب منطقه ای نیازمند چابک سازی در ساختار شرکت زیرساخت است تا بتوانیم بر اساس تکلیف برنامه پنجم توسعه ظرفیت ترانزیت را از 560 گیگابایت فعلی به 30 ترابیت برسانیم.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: بر اساس تکلیفی که بر عهده شرکت ارتباطات زیرساخت است باید به افزایش 60 برابری ترانزیت ارتباطات پهنای باند دست یابیم که متاسفانه با ابزارها و شرایط فعلی این امر امکان پذیر نیست و برای تحقق این امر باید زیرساخت ها فراهم شود.

آذری جهرمی ادامه داد: با توجه به فراهم نبودن زیرساخت ها پیشنهاد می شود اجازه مشارکت و ورود بخش خصوصی در حوزه ترانزیت پهنای باند و چابکسازی شرکت ارتباطات زیرساخت صادر شود.

وی همچنین به میزان ارز آوری ترانزیت ارتباطات اشاره کرد و گفت: افزایش ظرفیت در این حوزه تا پایان برنامه ششم توسعه می تواند تا پنج هزار میلیارد تومان برای کشور ارز آوری داشته باشد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان تصریح کرد: ایراداتی که از سوی شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام بر این امر وارد شده بود برطرف شد و پیش بینی می شود در صورت نهایی شدن رسیدگی مجمع تشخیص مصلحت طی یک هفته آینده این مصوبه به سرانجام برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار